Har så smått börjat med badrumsrenoveringen på ovanvåningen (boplan)

Hittills har jag hunnit sätta upp nytt innertak, nya spottar etc..

Nu skall vi få ordning på golvfall, och lägga ny matta också!

Det som kvarstår främst är väggarna, alla ytskikt.. har sneglat lite på Fibo Trespo (med reserv. för stavning), men frågan är om det blir dyrbart att leja bort montering av dessa?

Har inte tummen mitt i handen själv, men med våtutrymme så känns det lite tryggare att ta en in fackman.. badrummet mäter ca 1.8m bredd x 3.7m längd (inga fönster och endast en dörr (200x90)

Någon som har tips på snygga Fibo Trespo?

Har kollat en del på nätet, men produktbilder och bilder i verkliga livet brukar ju skilja rätt mycket :)

//
 
Gör det själv, det är ingen raketforskning och alla "svåra" hitte-på-grejer runt detta med våtrum är i mångt och mycket konstruerat som skrämseltaktik för att hålla branschen under armarna.
 
  • Gilla
Filip94 och 2 till
  • Laddar…
Bara o köra. Fibo är skitenkelt.
 
Ja det är ju inte ett stort rum, och med tanke på avsaknad av fönster så underlättar ju det!

Var hittar man bästa pris på Trespo egentligen?
Har hamnat kring 500-600/m2, men det är kanske standard-pris?
 
Har ej Trespo men de är väl gjorda av någon typ av plast? Blanka plastytor är svåra att hålla fina över tid och kan inte ersätta kakel.

Kan måla med godkänt färgsystem vara ett alternativ?
 
  • Gilla
coconut
  • Laddar…
tankarna gick åt trespo eftersom de är godkända för våtrum + att man behöver göra lite mindre grundjobb..

färg vet jag faktiskt inte, skulle väl gå - men känns som en lite billigare lösning på ett sätt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.