Försökt installera kodlåset till Assas elslutbleck äldre modell. Lånat samma ström som fungerar från äldre porttelefon som ger 12,6 V. Hur kopplar jag Renkforce? I nuläget brygga mellan inkommande 12,6 volt och C, common. Blecket anslutet med en pol på Normalt stängd NC och en på andra polen inkommande ström. När koden knappats in hörs ett klick/surr men ingen öppning. Jag kan heller inte ställa in den öppningstid för reläet som är möjlig enl manualen. Vid bypass-läge eller omvänd, NO, surrar låset men öppnar inte.
Vad är fel? För lite ström? Ger kodlåset så mycket motstånd att strömmen inte klarar öppna blecket?
 
Du får nog ge lite mer detaljer om vad de är för prylar och hur du har kopplat.
Beskriva hur man kopplat med ord kan ge tolkningsproblem.
Kopplingsschema från manual, och skiss på hur du kopplat vore bättre.

Ett tips är att mäta spänningen till blecket när det surrar men inte öppnar. Är spänningen rimlig och okey enligt specen?
 
B Bjos skrev:
Försökt installera kodlåset till Assas elslutbleck äldre modell. Lånat samma ström som fungerar från äldre porttelefon som ger 12,6 V. Hur kopplar jag Renkforce? I nuläget brygga mellan inkommande 12,6 volt och C, common. Blecket anslutet med en pol på Normalt stängd NC och en på andra polen inkommande ström. När koden knappats in hörs ett klick/surr men ingen öppning. Jag kan heller inte ställa in den öppningstid för reläet som är möjlig enl manualen. Vid bypass-läge eller omvänd, NO, surrar låset men öppnar inte.
Vad är fel? För lite ström? Ger kodlåset så mycket motstånd att strömmen inte klarar öppna blecket?
Visa bilaga 517675

12,6 volt (från fungerande öppningsknapp inomhus) är kopplat till 12/24 volt på kodlåset
Renkforce 751624 på bilden. Byglat mellan ena strömförsörjande ledaren till C, common. NO, normally open, är kopplat (syns ej på bilden) till slutblecket liksom en ledare från
den andra strömförsörjande. I detta läge knäpper bara blecket till under en tiondels sekund när koden knappats in. Byter jag den ena ledaren från NO till NC, normally closed, så står blecket och surrar oavbrutet, men öppnar ej. Strömmen som används kommer som sagt från en fungerande öppningsknapp. Ger kodlåset motstånd så att strömmen inte räcker att lösa ut blecket?
 
  • Kretskortet i ett kodlås Renkforce 751624 med ledningar kopplade till anslutningar för strömförsörjning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Inkopplingen av låsblecket verkar väl vara ok. Det är bara en reläutgång.

Men vad det är för fungerande 12,6V du kopplar in förstår jag inte.
Tjuvar du ström från en knapp?
Har du kopplat in 12/24v anslutningen med 2 trådar till trafon som matade en porttelefon?

Orkar trafon ge 12V när reläet kopplar in låsblecket? När du kopplade till NC utgången borde ju blecket öppnat. Vad var spänningen då?
Ska blecket öppnas med 12V? Du kan ju koppla blecket direkt till 12V och se om det öppnar sig då?
 
Precis. Och tack för att du bryr dig!
Jag har som du gissar tjyvat ström från en gammal porttelefon som med knapp öppnar blecket. Den kretsen fungerar. Det är när jag går genom nya kodlåset som det antingen bara knäpper till, NO, eller surrar utan att öppna, NC. Nu är jag inte på plats för att mäta men ska testa dina förslag!
 
Korrigerar: Låset öppnar vid NC, men står och surrar. På NO, det korta surr/knäppet. Ingen öppning av blecket. Enligt manualen kan man ställa in öppningstider från 00-99 sek, men att programmera detta har inte funkat, hittills. Kan kodlåset möjligen låst sig , på millisekunds öppning?
 
Alternativt lägre strömstyrka i NO resp NC krets. Får se om det kan mätas vid last när impulsen nu bara verkar vara under 10dels sekund
 
Mät spänningen över låsblecket när det aktiveras.
 
  • Gilla
jwalk och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.