Har tagit bort fettfiltret för rengöring men får inte bort innerdelen av fläkten... Fattar inte hur jag ska göra, knapphändig manual till. Ska rengöra för första gången... Nån som har samma fläkt som fattar hur man ska göra?
 
  • Närbild på en demonterad köksfläkt utan fettfilter, synlig inre komponent och monteringsskruvar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inre delen av en köksfläkt där fettfiltret tagits bort, med synliga fästelement och kopplingar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vrid på den yttre delen som har ett filter
 
Jättemycket enklare att diska rent fettfilterna med jämna mellanrum så slipper man göra rent inuti.
 
M Monkan65 skrev:
Har tagit bort fettfiltret för rengöring men får inte bort innerdelen av fläkten... Fattar inte hur jag ska göra, knapphändig manual till. Ska rengöra för första gången... Nån som har samma fläkt som fattar hur man ska göra?
hej!
jag har samma problem nu, får likson inte loss den ytterdelen som skall vridas. fick du löst det
 
S spanien2020 skrev:
hej!
jag har samma problem nu, får likson inte loss den ytterdelen som skall vridas. fick du löst det
Hej, nej jag gav upp då det sitter stenhårt fast. Diskar filtret ofta i stället men det är ju inte optimalt att inte få loss det
 
Hej,
Försöker sparka liv i den här gamla tråden. Har någon lyckats få bort delarna med lås/lås upp symbolerna på fläktmotorn?
 
A AC1980 skrev:
Hej,
Försöker sparka liv i den här gamla tråden. Har någon lyckats få bort delarna med lås/lås upp symbolerna på fläktmotorn?
Hej,

Precis monterat en likadan i köket. Lås/låsupp-symbolerna på själva fläkthuset indikerar hur kolfiltret som fästs på respektive gavel vrids till låst läge. Att öppna upp själva fläkthuset på ett enkelt sätt tror jag inte att den är förberedd för.
 
H H. Blom skrev:
Hej,

Precis monterat en likadan i köket. Lås/låsupp-symbolerna på själva fläkthuset indikerar hur kolfiltret som fästs på respektive gavel vrids till låst läge. Att öppna upp själva fläkthuset på ett enkelt sätt tror jag inte att den är förberedd för.
Hej

Tack för ytterligare förklaring. Efter ett tags lysande med ficklampa kom jag fram till att det inte gick att lossa något genom att vrida utan att dra på sig ytterligare och större problem. Blir att sätta kalenderpåminnelse om rengöring av fläktfiltret. Som tidigare påpekat i tråden är det enklaste sättet att slippa krångel.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.