Hej,
Har hört att det skall gå att gå in med slangar i befintlig dränering och blåsa rent den. Någon som vet mer om detta? Jag behöver hjälp med detta i Göteborgs området.:confused:
 
Högtryckspolning. Det finns som tillbehör till hygtryckssprutor, kan ev hyras på maskinuthyrning också.

Den jag har har jag iofs aldrig kört i dräneringsrör, utan för att rensa vårt avlopp på landet. Det är en 15m lång slang, den har ett munstycke längst fram med ett hål frammåt som "gräver sig fram", och ett antal hål snett bakåt som dels driver fram munstycket så att det vandra in i röret själv, dels rensar rörväggarna.

I svårare fall får du kalla på en spolbil, de gör i princip samma sak, fast med MYCKET högre tryck.
 
H
hempularen skrev:
Högtryckspolning. Det finns som tillbehör till hygtryckssprutor, kan ev hyras på maskinuthyrning också.

Den jag har har jag iofs aldrig kört i dräneringsrör, utan för att rensa vårt avlopp på landet. Det är en 15m lång slang, den har ett munstycke längst fram med ett hål frammåt som "gräver sig fram", och ett antal hål snett bakåt som dels driver fram munstycket så att det vandra in i röret själv, dels rensar rörväggarna.

I svårare fall får du kalla på en spolbil, de gör i princip samma sak, fast med MYCKET högre tryck.
Jag använder själv en likadan till att blåsa min dränering och det funkar bra. Nu har jag en ny dränering så jag bara blåser för att hålla den ren. En spolbil har inte högre tryck utan mcket större volym vätska/tidsenhet. Pratade med som slangsuger avlopp mm.
 
Vart skall jag ringa för att få hjälp med detta :confused:
 
H
OlofTuve skrev:
Vart skall jag ringa för att få hjälp med detta :confused:
Ring till en slamsugningsfirma.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.