Hur har folk börjat bete sig här på forumet. Här visar någon upp sitt kök och är jättestolt och vill kanske ge fler idéer eller dela med sig. Det enda man får tillbaka är varför renoverar du inte hallen, vilka gardiner du valt. Vilka stilar du blandar... är ni inredningsexperter eller? Vad säger att du har rätt och den som inte gjort köket i din stil har fel? Tänk er för lite, ni kan ju faktiskt såra något som lagt ner hela sin själ i köket... fattar inte vad det tagit åt er. Om ni tycker det är så himla fult så säg inget eller kommentera inte bara för att ni är på dåligt humör och vill spy galla över någon. Jag menar visar man upp sitt kök varför kommentera hallen eller badrummet... hallå det är köket jag byggt om. Visst kanske man kan få idéer eller tips, frågor varför gjorde ni så... men vill jag ha panel och mintgrön färg för att jag tycker det är snyggt så är det väl ändå upp till mig. Om det är 50-tal, 90-tal eller allra modernaste... förstår inte varför man skulle få kunna blanda allt och göra precis så som man drömt om... för drömmar om hur det ska se ut har väl alla...
 
Jag håller med. Har varit med på forumet något halvår. Det har varit easy-peachy ända tills för någon vecka sedan.
Kan vi inte alla bara tagga ned. Man börjar nästan bäva inför den dag man ska lägga ut sin planlösning på köket.
Det finns en risk att folk slutar ställa frågor av rädsla för att bli kapade. Då dör det här forumet snabbt. Lite för bra forum för det va?
 
T
Men alltså, är det jantelagen som gäller här,eller??

Om man lägger in bilder så föväntas det komma både positiva och negativa kommentarer, inget kök är perfekt, kanske för ägaren och det är väl det som är det viktiga, att ägaren själv är nöjd.

Kommer själv att lägga in bilder på mitt nya kök, när det väl blir klart. Redan nu kan jag säga att jag inte blev nöjd med mitt klinkersgolv men inte är jag rädd för att få lite negativ kritik för det, så känslig är jag inte att jag bryter ihop för det. Självklart förväntar man sig både negativ/positiv kritik. Trots allt är det ett forum som vi befinner oss i.

Visst man behöver ju inte gå på som "RicoRider" gjorde som kunde slänga ur sig riktigt taskiga kommentarer. Fast han verkar ha skärpt sig nu och insett att vissa personer kan ta åt sig rejält, så nu kommer han med "lite" mer finkänslig kritik.

Faktiskt har jag själv avstått från att kommentera kök som jag inte tyckt om, just för att slippa risken att man blir påhoppad och anklagad för att vara en okänslig idiot som bara vill förstöra, obegripligt?

Det märks vilka trådar som inte har renoveringar som faller folk i smaken, nämligen få svar i tråden..........
 
Men alltså, är det jantelagen som gäller här,eller??
Nej, men diskussionsforumets regler! ;)
Hittade följande under regler. Stödjer både de som vill tycka annorlunda och de som vill ha en sjysst ton.

"Visa respekt och hjälp till om du kan. Diskutera sakfrågor utan att brusa upp eller gå till personangrepp. Det är naturligt att ha olika åsikter."

Kram,
Fröken Diplomat.
 
T
Barea skrev:
"Det är naturligt att ha olika åsikter."

Kram,
Fröken Diplomat.
Exakt ;)
 
jag håller med, men kritiken skall vara konstruktiv.
Annars kan man alltid skriva med PS. Jag tål INTE kritik
 
Håller med om att man får vara beredd på en del negativa synpunkter också när man lägger upp bilder på sitt projekt. Fick själv höra hur fult det var med fiskbensparkett. Men eftersom jag vet att den som uttryckte den åsikten har fel så är det inte mer med det. ;)

Om blå vägg mot ekluckor är det snyggaste man vet så är ju det liksom rätt för vederbörande. Om då någon uttrycker sig negativt så vet man ju att han har fel.

Det är ju bara om man själv inte är övertygad själv om att man gjort rätt val som man tar åt sig av kritiken.
 
Josef_Rodriguez skrev:
Jag är ingen inredningsexpert, men jag vet ta mej fan när nåt är snyggt och när nåt ser ut som skit. Om du går igång på kritiken angående det där blåa ekköket så kan jag bara inte hylla blandningen för det är ju HELT FEL!!! Sen hoppas jag att de som har köket trivs, men jag tvivlar på det.
Hur kan man säga att det blåa ekköket är HELT FEL? Enligt vem då? Inredningsmässigt kan väl inget va fel?! Hade dom däremot sagt att dom försökt skapa ett supertrendigt kök, kan jag hålla med om att det är fel. Men det är ju just såna kontraster som det blå ekköket som behövs ida! Eller ska man svälja trender med hull och hår? Varför måste alla kök se lika dana ut? Om jag vill ha spisen på köksbordet är det då fel? Opraktiskt Ja men fel Nä! (Överdrivet exempel jag vet)

En annan sak jag inte förstår är dessa medaljongtapeter. För 5 år sen va det SÅÅ fult med medaljonger och skrikiga mönster. Nu är det trendigt och då ska dom finnas i varenda hem. Varför har dom nu helt plötsligt blivit snygga? Detta gäller alla återkommande trender.

Se till dig själv vad DU tycker är snyggt, inte vad media tycker är snyggt.
 
Men ärligt talat är det väl inte hela jävla världen. Jag är ingen inredningsexpert, men jag vet ta mej fan när nåt är snyggt och när nåt ser ut som skit....jag gråter ju inte blod för att folk spyr över mina projekt. Jävla hyckleri!
Ovanstående är ett utdrag ur ett inlägg och inte ett försök att klanka ner på just Josef. Vi har alla svurit till någon gång på forumet.

Var och en har rätt att uttrycka sig som man vill. Vårt språk är liksom vårt signum och så ska det vara.
Men när språket går i tryck blir det liksom upphöjt till 1000. Ett "skit" i vardagsspråk är så att säga en skitsak. I tryck kan man få ont i magen om det köksprojekt man slitit med i månader reduceras till "skitfult", "ser för jävligt ut" och "jag skulle fanimig aldrig bygga något liknande".
Det funkar minst lika bra att säga: "Ditt kök är inte i min smak. Jag är mer av en Kvik Mano-typ. Vad coolt att du körde den gamla stilen hela vägen och till och med målade med filmjölk. Förresten ser placeringen av spisen lite knasig ut. Hur tänkte du där?"
 
Det e klart att man tål kritik, men samtidigt så kan det kännas lite jävligt att folk inte tycker att det är snyggt när man har lagt ner sjukt många timmar på ett kök....

Sen är smaken som baken.... men jag tycker att man kan skita i å kommentera om man "spyr" över en köksförvandling...
För man e ju bara människa å det e väl klart att man vill att andra ska tycka att ens förvandling blev snyggt!!!!

Men med det menar jag inte att man ska inte skall säga vad man tycker, men ibland kan man ju vara lite fin i kanten... med tanke på att när man skriver så¨blir det direkt på!!!! rakt in i magen!!!! det brukar inte bli lika hårt om man tar det öga för öga.....

Men det e ju bara min lilla åsikt....

 
haha...jag tar inte åt mig för fem öre om ingen gillar mitt kök...ALLA som sett det i verkligheten tycker det är skitsnyggt.

Dessutom är det inte Ek...furu!

Om sedan någon Spanjack inte gillar det bryr jag mig föga om.

Tillägger att köket är placerat i en 70-tals mexivilla så får väl ännu fler tuppjuck.

Visst, vi ska byta ut vitvarorna när plånboken blir lite tjockare.

Bänkskivorna har vi gjort av överblivet furugolv istället för en svindyr köpeskiva...gäller att vända på slantarna.

Sen var det någon som gnällde över kryddorna...men ´va sjutton...det är väl ingen köksutställning....vi bor faktiskt i det!

Hare bäst och kram till Spanjoren!
 
Patrik A och Barea kunde inte sagt det själv.

Nej jag menar inte att man ska skriva att man inte tycker om det men det är ju hur man uttrycker sig. Typ som hur sjutton kunde du välja avslutningsskåp det finns inget fulare, det ser inte riktigt klokt ut. Byt det snarast... istället för det kan man kanske uttrycka sig. Avslutningsskåpen är inte min smak. Punkt slut.
 
Kunde inte sagt det bättre själv.

Är helt slut i huvudet orkar inte ens skriva ut hela ord... :-? håller på att gnida bort imman från den nylagda mosaiken och har gått typ 50 varv om det räcker...
 
haha...jag tar inte åt mig för fem öre om ingen gillar mitt kök...ALLA som sett det i verkligheten tycker det är skitsnyggt.
Hur vet du det? Jag är övertygad om att ALLA inte tycker det! Inte för att jag har sett ditt kök, det är säkert fint, men min poäng är att i detta forums anonymitet så är det mycket lättare att säga precis vad man tycker! Jämfört med om du bjuder hem vännerna, så inte säger de vad de egentligen tycker om det är saker som de inte tycker är snygga...

Men det är rätt, ta inte åt dig! Jag försöker själv att inte göra det... :)

Nu när det är vårt kök som det diskuteras om här (ek & blått) så då får väl jag lägga till en kommentar om detta:
När tar en trend slut och vad är definitionen av en trendsättare? ;)
 
Håller med att visa inlägg av RicoRider och alla hans alias skapar bara dålig stämning här på forum. Inte skriver han fex till Ikea och spyr over deras katalogbilder som inte faller honom i smaken, eller?.
Här på forum känner han sej fri att trampa på andra för att få lyfta upp sitt eget dåliga självförtroende på andras bekostnad. Fult och respektlöst handlande, tycker jag.
Han blev ex-medlem en antal gånger men envisas att vara med och leka  :'(.

Och vad är menningen med att komma med spydiga kommenterar till bilder på ett redan slutrenoverat kök och leka "inredare"  i någon annans hus?  Renoveraren är ju inte inresserad av hur vi andra skulle ha byggt  hans/hennes kök. Hade han varit det så skulle vi få chans att bli inblandade redan i planeringsstadiet där kommentarer kan vara konstruktiva och önskvärda ;). Se det i stället som en eller annan bild i inredningstidningen - som en inspiration att plocka godbitar av men skriv inte till tidningen att du skulle välja ANNAN tapett till DEN soffan - det är dom inte itresserade av ;D.
Jag hoppas att alla som har blivit drabbade av oförskämda kommentarer har samma inställning som jag - jag tar till mej kritik bara från dom människor jag respekterar ;).
gaia
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.