Moving
När de flesta har snö och is, men har skottat och kört maskiner, har några helt rent ner till asfalten. Hur gör dom, saltar, värmer eller vad?
 
Salt?
 
Jag gillar inte salt så jag brukar nöja mig med att skotta rent och därefter ta några tag med en piasavakvast. Det blir soprent (höhö). Jobbigt? Javisst, men så ser jag det som träning och allmänt välbefinnande snarare än något slitsamt.

Annars kan man ju vara kreativ och låta avloppsrör och annat gå en liten omväg via uppfarten kanske för att plocka lite spillvärme.. ;)
 
Moving
Det rinner ut på vägen
 
Då har man väl värmeslingor i marken som slås på vid lämpligt valda tillfällen.
 
tensiden skrev:
Jag gillar inte salt så jag brukar nöja mig med att skotta rent och därefter ta några tag med en piasavakvast. Det blir soprent (höhö). Jobbigt? Javisst, men så ser jag det som träning och allmänt välbefinnande snarare än något slitsamt.

Annars kan man ju vara kreativ och låta avloppsrör och annat gå en liten omväg via uppfarten kanske för att plocka lite spillvärme.. ;)
Jo men det blir också skitrent😛😛😛
 
Moving
Är det lämpligt om det rinner ut på vägen?
 
Moving skrev:
Är det lämpligt om det rinner ut på vägen?
Med tanke på mängden salt som vräkes på vägarna är nog tillskottet från några garageuppfarter rätt försumbart.
 
Moving
Alfredo skrev:
Med tanke på mängden salt som vräkes på vägarna är nog tillskottet från några garageuppfarter rätt försumbart.
Inte så bra med saltslask där vi går
 
Moving
jojjeblom skrev:
[länk]

Innan jag köpte slunga så hade jag en snösläde och den lämnade alltid en del snö kvar hur man än försökte, som sedan byggdes på vartefter snön kom under vintern. Men grannar med snörakor lyckades få bort det mesta, har aldrig testat någon snöraka själv.
Då får man vara snabb innan det fryser på
 
jojjeblom skrev:
[länk]

Innan jag köpte slunga så hade jag en snösläde och den lämnade alltid en del snö kvar hur man än försökte, som sedan byggdes på vartefter snön kom under vintern. Men grannar med snörakor lyckades få bort det mesta, har aldrig testat någon snöraka själv.
Ganska exakt en sådan vi har. Det funkar väldigt bra. Det blir beroende på snö väldigt lite kvar, men det tar jag som sagt med piasavakvasten.
 
Eldkastare
 
plog-1.jpg

Det här vore ju kul om inte annat att ploga garageinfarten med eller hjälpa dom lokala entreprenörerna när plogningen drar ut på tiden. Så ful så det blir lite roligt:)
 
  • Gilla
Thomas_Blekinge och 1 till
  • Laddar…
Y
bling bling :)

18mlt3s2xe3n7jpg.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.