Hejsan!
Jag har nästan kaklat klart mitt badrum och tänker foga med vit fog (även om jag vet att det är känsligt, men detta är inte "huvudbadrummet" så det kommer nog inte att duschas sååå ofta där).

Men jag har ju läst mig till att vissa inte haft några större problem alls med sina vita fogar, medans andra har sett solkiga ut nästan omedelbart. Och så finns det dessutom lite olika fogskyddsmedel på marknaden.

Men om vi tar huvudfrågan först - finns det något fabrikat av vit kakelfog som ni verkligen kan rekommendera, och finns den att få tag i i Stockholmstrakten?
 
R
Jag använde vit fog från Casco. Mycket enkel att jobba med och mycket enkel att torka bort när den torkat.
 
Kiilto från Bauhaus eller K-Rauta
 
T
PCI Nanofug
 
Tack så mycket alla, även om bristen på samstämmighet inte gjorde mig direkt klokare...
 
anders07 skrev:
Kiilto från Bauhaus eller K-Rauta
Den körde jag, och tre år senare är den fortfarande superfin, trots huvudbadrum som jag nyttjar mycket.

TS, där fick du även lite samstämmighet. :)
 
Jag har använt Kiilto i totalt 6 renoverade badrum nu (vit, ljusbeige och ljusgrå) och det har fungerat riktigt bra i samtliga. Har aldrig fått missfärgningar eller "skit" som inte lossnar trots att alla varit ljusa färger.
 
Tack, det låter lovande. Kiilto är dessutom lätt att få tag på.
 
b8q skrev:
Tack så mycket alla, även om bristen på samstämmighet inte gjorde mig direkt klokare...
Åk och prata med:
http://www.kakeldesignsthlm.se/

De har några killar som är duktiga på fog. (har bl.a. PCI som rekommenderas här i tråden)
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.