Renoverade köket med hjälp av en väldigt noggrann, duktig hantverka i november/december 2015. Köket var från IKEA och bänkskivan lika så. Ganska omgående började kanten resa sig i en skarv och det lossnade även små flisor av laminatet.

Felen är ganska små men oerhört irriterande när man vet om dem och köket är nytt. Svårt att fånga resningen på bild, är det lönt att reklamera så små fel? Tänker att de förmodligen blir större... Har även ett jack i Stålkanten som fanns där när vi fick den + en redig repa i diskhon som för övrigt inte ens används till stt diska i då vi har diskmaskin.


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Rådet jag kan ge dig är att ta kontakt med deras reklamationsavdelning.

Jag själv hade inga problem att få en ny bänkskiva när den flisade ur på ett ställe och lim syntes runt den underlimmade diskhon.

En ny skiva kom 4veckor senare, och de installerade den och allt.


Så hör av dig till dem så får du se vad de svarar
 
När du reklamerar var noga med att du följt instruktionerna till punkt och pricka.
 
Är ju tyvärr inte jag utan snickaren som monterat den, men det kanske man inte behöver nämna? Vad jag kan se har de använt medföljande beslag och monterat den korrekt...
 
jag hade också en liten skada, 4 veckor senare kom en ny skiva och ikea installerade den också kostnadsfritt, grymt bra kundfokus!
 
Vill ju helst inte ha samma skit igen 😳
 
BirgitS
FruJosefsson skrev:
Vill ju helst inte ha samma skit igen 😳
Vid en reklamation har alltid säljaren rätt att reparera eller byta ut produkten 2 eller 3 gånger och det är först därefter som du har rätt att häva köpet.
 
Ursprungligt inlägg:Renoverade köket med hjälp av en väldigt noggrann, duktig hantverka i november/december 2015. Köket var från IKEA och bänkskivan lika så. Ganska omgående började kanten resa sig i en skarv och det lossnade även små flisor av laminatet.

Felen är ganska små men oerhört irriterande när man vet om dem och köket är nytt. Svårt att fånga resningen på bild, är det lönt att reklamera så små fel? Tänker att de förmodligen blir större... Har även ett jack i Stålkanten som fanns där när vi fick den + en redig repa i diskhon som för övrigt inte ens används till stt diska i då vi har diskmaskin. Slut inlägg.

Min kommentar:

Trist. Enda problemet kan väl vara att ni inte reklamerade defekterna när de uppstod. Du skriver att bänkskivans kant reste sig tämligen omgående och att laminatet flisade sig samt jack och repor i diskho fanns redan vid leverans — november/december 2015! Idag är det 30 maj 2016. Varför reklamerade ni inte felaktigheterna direkt?
Är något fel påtalar man väl det vid leverans/dagen efter...

Ikea brukar vara generösa, ni ska nog hoppas på det i alla fall.

//Ronnie

PS. Det ser ut att vara en redigt grov skarv ni har i bänkskivan. Är det verkligen en väldigt noggrann, duktig hantverkare som åstadkommit den? Eller har han sagt att han är det?
Jag kan ju inte låta bli att undra om inte den väldigt noggranna duktiga hantverkaren är orsak till urflisningen (för grov sågklinga?) och inte kvaliteten på Ikeas bänkskivor. DS
 
Redigerat:
Skarven var minimal och knappt märkbar först, var jättenöjd. Men sen reste den ena sidan sig och breddade skarven
 
För att förtydliga så har INGEN sågat ens i närheten av skarven. Skivan var måttbeställd och skarven gjord i IKEAs fabrik.
 
Ikea kvalitet... Onödigt att förvänta sig kvalitet när man handlar i en kvantitetsaffär. Reklamerar du kan det hända dom skickar en ny skiva men efter ett halvår ser det likadant ut igen. Du ville ha en Ferrari men köpte en Lada.
 
  • Gilla
Stefan N
  • Laddar…
Tråkigt i ett nytt kök, hoppas det löser sig. Tänk på att "mätta" båda sidorna i skarven med silicon innan ni trycker ihop det. Dom där skivorna sväller tyvärr ifall vatten letar sig ner i skarven vilket resulterar i att laminatet lyfter i kanten. Ni kanske redan har gjort det eller så är inte det problemet, bara det första som slog mig, lycka till!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.