Hej!

För ungefär 1,5 månader sedan så köpte vi en ljus bänkskiva i någon slags stenkompositmaterial. Tillverkaren importerar själv skivorna så det var under halva priset mot andra tillverkare. Kompositen var från kina och baserad på sand. Säljaren sade själv att han inte fått några returer och att samtliga han levererat till varit nöjda.

Direkt märkte vi att skivan var otroligt känslig. Det blev matta fläckar av precis allting. Säljaren sade att man då kan använda tandkräm, men det funkade inte. Då sa han att det fanns ett medel på Biltema som funkade skitbra, så vi åkte och köpte det, men inte heller det funkade. Då fick vi ett polermedel av honom som skulle ta bort precis allt. Vi provade detta men lyckades inte få till det bra så vi bad honom att komma ut och kika på det och försöka själv, vilket han gjorde. Han fick stå och polera sig svettig på småfläckar och resultatet blev något bättre men absolut inte bra. Han sade då att vi skulle impregnera med symaskinsolja för att få den mindre känslig och att detta skulle göra att man inte såg fläckarna men det blev inte bättre.

Idag skulle vi göra saft och när jag skulle pressa hålsleven mot silduken för att krossa några bär så knäcktes sleven så kastrullen med saften från bären rann ut över bänkskivan. Vi torkade upp allt på under tre minuter men den är helt förstörd och det hjälper inte att polera med medlet han skickat med. Jag har tagit lite bilder, men eftersom skivan är vit och glansig är det svårt att fotografera och det syns mycket mer på riktigt.

20150726_132915.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


20150726_132942.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


20150726_133000.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


20150726_133000.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


20150726_133439.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


20150726_133000.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Bör man inte kunna förvänta sig mer av en bänkskiva avsedd för att användas i kök?
Vad tycker ni att man ska göra? Reklamera? Och vad gör man om han inte vill det?
 
Tråkigt när det blir så här.
Reklamera, är det enda riktiga. Skivan tycks inte fungera som ni tänkt och säljaren har inte heller lyckats få bort fläckar på den. Kan vara en skiva som det blivit fel vid tillverkningen, eller så är de inte bättre och därmed olämplig i ert kök.
 
20150726_141654.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Här ser man kanske tydligare resultatet av saften idag..

Om han skulle motsäga sig en reklamation, vad gör man då?
 
Det är mindre än två månader sedan ni köpte skivan, så ni har all rätt att reklamera. Motsäger säljaren era argument, får ni gå vidare till ARN!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.