H
Beijer reklamen mes skrammel måste ni ta bort. Den som tittar på forum på natten väcker helt ovetande hela kåken.
Att lyssna på webradio samtidigt som man surfar går bra. Varför sabotera den möjligheten. Folk blir förbannade och tittar på något annat.
 
Ja, ha ingen reklam med ljud på sidan.
 
Vi tillåter inte ljud i annonser enligt vår annonspolicy, men den här har slunkit igenom ändå. Jag ska göra vad jag kan för att det inte ska upprepas. Håller helt med om att det är irriterande.
 
Den irriterande ljudannonsen försvinner på söndag. Håll ut till dess. Ber om ursäkt för att den slunkit igenom.
 
H
Tack vare denna reklam installerade jag Adblock Plus som tillägg i Firefox. Funkar kanooon. Nu slipper jag All reklam :)
 
Reklam? Ljud? Finns det reklam på denna sida? har jag aldrig sett skymten av :)
 
Kan man inte blockera användare med adblock aktiverat? Blir trött på folk som snyltar! Annonserna betalar driften av sajten och är en nödvändighet för en i framtiden ännu bättre "byggahus"-sajt.
 
molarin skrev:
Kan man inte blockera användare med adblock aktiverat? Blir trött på folk som snyltar! Annonserna betalar driften av sajten och är en nödvändighet för en i framtiden ännu bättre "byggahus"-sajt.
Skojar du eller?

Det är ju antalet besökare som avgör annonskostnaderna, inte hur många som ser reklamen eller som inte har adblock på. Ska vi stänga av alla som byter kanal under tvreklamen också?
 
Freco skrev:
Det är ju antalet besökare som avgör annonskostnaderna, inte hur många som ser reklamen eller som inte har adblock på.
Nej det stämmer inte. Annonsörerna betalar per annonsvisning. Ju fler som använder adblock desto mindre pengar över till drift och vidareutveckling av sajten. Alternativet är att ta betalt av användare, men det är inget vi önskar.
 
Mikael_L
Mina barn älskade Beijer-ljud-annonsen ... :)

Om jag råkade föra musen över så ljudet startade så släppte dom vad dom hade för händer och kom rusande och tittade. Sen var det "en gång till, en gång till" . :D

Det var tom bättre än bollibomba. :D
 
Mikael_L
Per Eskilsson skrev:
Nej det stämmer inte. Annonsörerna betalar per annonsvisning. Ju fler som använder adblock desto mindre pengar över till drift och vidareutveckling av sajten. Alternativet är att ta betalt av användare, men det är inget vi önskar.
Aha, så om jag börjar klicka satan på alla annonser så kan ni start köpa ett datakluster och ta bort begränsningarna på sökfunktionen. :rolleyes:
 
Per Eskilsson skrev:
Nej det stämmer inte. Annonsörerna betalar per annonsvisning. Ju fler som använder adblock desto mindre pengar över till drift och vidareutveckling av sajten. Alternativet är att ta betalt av användare, men det är inget vi önskar.
I stand corrected.

Men jag vill nog påstå att antalet besökare påverkar detta ändå, genom att alla som använder denna site bidrar med något och gör framförallt forumet livligare. Detta torde generera mer intäkter indirekt.
 
Precis.. så mycket som jag skriver här så borde jag ju snarare få betalt :)
 
...å jag då? :p
 
H
molarin skrev:
Kan man inte blockera användare med adblock aktiverat? Blir trött på folk som snyltar! Annonserna betalar driften av sajten och är en nödvändighet för en i framtiden ännu bättre "byggahus"-sajt.
Vilken övermaga inställning.
Häng med i tiden, internetreklam är det ingen som tittar på utan reklamen betraktas bara som irriterande spam.
Du borde söka jobb på Antipiratbyrån och jaga internetanvändare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.