A
Köpt en ny Samsung tv. På fjärrkontrollen finns det knappar för olika filmkanaler. Vill inte ha reklam på något som jag köpt och dessutom inte går att ta bort. Dåligt av Samsung. Samsung smart-TV fjärrkontroll, svart, dedikerade streamingtjänstknappar: Netflix, Prime Video, Disney+.
 
Jag tänkte säga Tippex, men det är ju vitt. Jag skulle nog ta lite svart Humbrol-färg eftersom jag vet att det fäster på plast och att vi har det hemma.

Går det att ändra knapparnas funktion? Eller får man ett gäng helt oanvändbara knappar om man inte råkar ha just de kanalerna?

Samsung har länge samarbetat med olika streaming-tjänster. Tex var man förr tvungen att ha en Samsung-TV för att få surroundljud på HBO Nordic (förhoppningsvis har dom ändrat det nu).
 
  • Gilla
Achren57
  • Laddar…
Enda lösningen är väl att köpa en dum TV utan några inbyggda appar? Även om man byter fjärr så dyker det väl upp "reklam" för de inbyggda streamingapparna på TV'n?
 
  • Gilla
Achren57
  • Laddar…
Mitt motto är: ge mig lugnet att acceptera saker som jag inte kan förändra, modet att förändra saker som kan förändras och visheten att skilja det ena från det andra. :cool::cool:
 
  • Gilla
13th Marine och 3 till
  • Laddar…
A
M mrsnhp skrev:
Jag tänkte säga Tippex, men det är ju vitt. Jag skulle nog ta lite svart Humbrol-färg eftersom jag vet att det fäster på plast och att vi har det hemma.

Går det att ändra knapparnas funktion? Eller får man ett gäng helt oanvändbara knappar om man inte råkar ha just de kanalerna?

Samsung har länge samarbetat med olika streaming-tjänster. Tex var man förr tvungen att ha en Samsung-TV för att få surroundljud på HBO Nordic (förhoppningsvis har dom ändrat det nu).
Det går inte att ändra knapparnas funktion.
 
Ja, den tv man köpte för 25000 och som "ren" ut i menyer osv har helt plötsligt en massa "tips" och "råd" som förstås baseras på vad du tittar på, vilka appar du använt osv. Allt givetvis för att hjälpa dig att hitta rätt (betala mer).

I android-tv kom denna "funktion" för ett par år sedan i en uppdatering av appen för hemskärmen. Denna app har så lågt betyg den kan få i appbutiken och enbart samma dåliga kritik att folk inte vill tvingas på en massa reklam på halva skärmen när man köpt en dyr TV... Man kan ju låta bli att uppdatera appen förstås men de gör allt för att försämra produkter man redan köpt. Kommer väl en ny version som är bättre och där du möjligen kan betala en månadsavgift för att slippa reklamen.

Rådet är väl att lämna tillbaka TVn och meddela varför. Det kostar butiken en slant att hantera, de får sälja den billigare till någon annan, gör många samma sak så kanske de minskar ner på såna dumheter. Plånboken är det enda du kan rösta med!
 
  • Gilla
Achren57
  • Laddar…
A Achren57 skrev:
Det går inte att ändra knapparnas funktion.
Finns förresten likadan Netflixknapp i en tv-box för AndroidTV. Det finns appar för att ändra funktion på den knappen åtminstone, så kolla nätet om det finns. (är ju inte tillverkarens app förstås utan tredjepart som också tröttnat på att största knappen är reklam)
 
  • Gilla
Achren57
  • Laddar…
A
I telefonerna idag får man många onödiga program som inte går att ta bort om man nu inte rootar telefonen men då försvinner garantin.
 
Om man vill ha en TV som visserligen är "smart" men där det inte behöver märkas kan jag rekommendera LG. Jag använder min som en dum skärm till min Apple TV och jag behöver aldrig se några menyer eller sådant skräp på TVn. Fjärrkontrollen till TVn ligger ständigt i skåpet eftersom den aldrig behövs. Och självklart ansluter jag inte TVn till Internet eftersom jag inte vill att den spionerar på mig eller spontant installerar uppdateringar som ändrar beteendet.
 
  • Gilla
Achren57
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.