Hej,

Nu kommer jag fråga efter det omöjliga:
Rejäla innerdörrar till ett bra pris!

Jag är i full gång med att renovera källaren. Där finns 5 dörrar som alla behöver vara rejäla. Inte släppa igenom så mycket ljud, klara av krafsande katter, och vara tåliga i största allmänhet.
Men blir så fruktansvärt dyra direkt de är klassade. Kostar ju 3000-5000st och det är ju 5 dörrar vi pratar om, så det blir en bra slant.
Dörrarna skall vara släta, 7x20.

Är det någon som har sett till något hyffsat alternativ på någon byggfirma? Har tidigare köpt lättviktsdörrar från Bauhaus. Vilken skit! Men det är ju klart, de kostade bara 800:-

Mvh

Stefan
 
I en annan tråd diskuterades det om www.mindorr.se kan det vara nåt ??
 
Köp begagnade dörrar från något återvinningsföretag. Gamla hederliga Gabondörrar (de bruna dörrarna) är kanon. Sedan målar du dessa själv.
Exempel på dörrenovering:
1) Slipa lätt av ytan
2) Spackla hela dörren, snickerispackel
3) Slipa slät
4) Grundmåla
5) Nu (om du vill) spikar du på spegellister, i förväg grundade
6) Färdigmåla så här: Rolla ganska kvickt, därefter efterdrar du med en bred pensel. 2 ggr kan behövas
Moderna vattenburna snickerifärger kräver lite snabbhet, då de yttorkar blixtsnabbt.

Nu har du gedigna snygga innerdörrar!
 
Jag är på jakt efter innerdörrar. Någon som har förslag på leverantör ? Bra pris och kvalitet ?
 
Har handlat några dörrar av GK-doors. Massiv kvistfri fur. De ger en härlig stabil kvalitetskänsla. De är dock dyra, hade det inte varit för att deras Brage är nästan identisk med dörrar vi har i övrigt i huset så hade jag nog tyckt att priset var för högt.

Inte bara dörrarna var av bra kvalitet, även embalaget, det var det bäst embalerade byggmaterial jag fått hem till vårt bygge. Dörrarna kom i pappkartong, med en yttre ram av trä och masonitskivor som skyddade kartongen. Började nästan skratta när jag såg embelaget, för även träramen som skyddade kartongen var av kvistrfritt fyrhyvlat virke, förhoppningsvis något utskott från produktionen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.