Någon som känner till om det finns någon schysst bygg/järnhandel i New York?

Har just bokad en resa i slutet av april och det är ju alltid kul med nya verktyg, och framför allt om det är speciella saker som inte finns här hemma.
 
Min (ringa) erfarenhet av shopping i NY är att det är dyrt som attan om man jämför med andra ställen i USA. Du ska inte någon annanstans än NY? För då hade jag siktat på att shoppa där istället. (Om det inte är LA som ska vara ännu dyrare, har inte provat själv).
 
Om man har lokala vänner eller bekanta, kan det bästa vara att nätshoppa med leverans till dem.

Erik E
 
Nej, vi håller oss i NY. Med knappt 5 dagar på plats finns det inte så mycket utrymme för längre turer.
Jag tänkte mest se om man hittar något roligt handverktyg, typ en 32oz Vaughan hammare med hickoryskaft (bara för att garantera sig 1:a platsen i största-hammaren-är-mest macho-rejset..) eller kanske en Vaughan Blue Max. Eller något annat litet kul som inte säljs här hemma.

Blue Max:
 
  • BlueMaxCFB21FGHC.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag slutade spela i Village People när de andra grabbarna ville att jag skulle ha en sådan hammare på scen...

Erik E
 
W
Kålla på Homedepot samt sears hemsida om de inte har någon butik i new york, det har de garanterat. Var precis i dessa två butiker fast i en annan stad och de har MYCKET verktyg till bra priser. köpte själv en husqvarna motorsåg till långt under halva priset mot i sverige.
 
Hur sura blir de amerikanska tullgubbarna om man försöker att kliva ombord med en Husqvarna i handbagaget? Heh!

///j
 
Jag köpte en Estwing 21 oz weight forward framing hammer till farsgubben på Homedepot i våras
Kolla på http://www.homedepot.com

Där kan man söka efter närmaste varuhus. Det finns i regel ett flertal i större städer.http://www.homedepot.com/prel80/HDU...BV_EngineID=ccgkaddkdkiiigjcgelceffdfgidglo.0

De har en massa roliga grejor på Homedepot. Det är ingen tvekan om vem Bauhaus har som förlaga!

Jag köpte även två spikmaskiner och två Makita skruvmaskiner (6337 och 6935) Makitorna använder samma batterier som jag redan hade laddare till och tryckluft är samma sak på båda sidorna av pölen
 
Om du vet vad du vill ha och inte är i behov av att klämma och känna (vilket iofs brukar vara halva nöjet...) så brukar det inte vara några problem med att få levererat till hotel. Har inte provat själv med har kollegor som gjort det (dock ej
verktyg) och det har funkat utmärkt. De flest brukar ha en dags frakt att erbjuda vilket blir billigare än frakt till Sverige och så slipper man tull när man kommer hem förutsatt att man inte viftar med motorsågen på arlanda.
 
W
jomany skrev:
Hur sura blir de amerikanska tullgubbarna om man försöker att kliva ombord med en Husqvarna i handbagaget? Heh!

///j
Inte sura alls för man har ju den inte direkt i handbagaget. Funkar hur bra som helst att bara packa ner den i den vanliga väskan som man checkar in. Fick ta bort svärdet innan bara för annars var den lite väl lång.
 
Tar runt 5 timmar och köra upp till New Hampshire, där har man inte någon sales tax (moms) så då slipper man allt klödd med tax-free om du nu skulle handla för sådana summor att det blir aktuellt.

Finns Home Depo, Sears, WalMart (åk till ett super center då de har mer verktyg än de "vanliga") överallt i USA så tillgången är nog inte ett så stort problem.

Vet inte hur sales tax är i andra stater runt NY. Bra mycket lägre än vår moms är det ju överallt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.