Hur mycket regn tål maskinerna, har kört med parasoll över sågen idag när det regnade som mest borde den klara sig ändå? Är det skillnad mellan dom bättre märkena jämfört med dom billigare?
 
Det är nog få maskiner, proffsgrejer eller inte, som klarar att användas i riktigt regn. Lite duggregn brukar de dock stå ut med.
 
Antar att det är elmaskiner som det är frågan om? Bensinmaskiner (motorsåg, röjsåg, trimmer, gräsklippare) är det inga problem med om det regnar.
 
Proffsmaskinerna borde vara bättre kapslade, vi körde det mesta i regn så länge det inte simmade fiskar i luften :p
Visst blev det lite krypströmar ibland men annars brukade det funka.
 
Mikael_L
Oavsett om det regnar eller inte, kör inte elverktyg utomhus utan en inkopplad JFB.
Gamla byggplatscentraler utan JFB kommer fortsätta skörda liv i många år till. :(
 
Alla nybyggda hus är väl utrustade med jfb, jag har 3 st inne i huset och en i garaget
 
Mikael_L
Jodå, då är det lugnt.

Det är i äldre hus och vid byggarbetsplatser när det endast är "byggström" draget som det kan bli farligt iom avsaknad av JFB.
Jag har satt in en JFB för den tillfälliga matningen, i mätarskåpet.
Dessutom har jag en JFB till i byggcentralen, så nu ska det väl mycket till om någon ska behöva dö av elchock.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.