Hej!
Jag har talat med en golvläggare (auktoriserad sådan) som säger:
1. plastmatta
2. ev värmeslingor
3. 15 mm flytspackel i armering
4. plastmatta
5. kakel i fix

Detta torde innebära att en sänkning av bjälklagen är nödvändig eftersom saker och ting inte får plats och går över tröskelhöjd annars. Vi funderar på att bygga med husfabrikant och jag undrar vad allas erfarenheter av detta är, vad gäller badrummen? Vi vill ha oinredd ovanvåning, men då borde man kunna förbereda för badrum uppe, dvs sänka golvet...??? Thoughts, anyone?

MVH
Lina Malmö
 
Menar du att man skulle behöva två lager plastmatta med flytspackel mellan och sen klinker på det ??? Och då utgår de rollade tätskikten eller...... ska dessa också på??
Det är en rekommendation som jag inte hört talas om tidigare, men det kanske är nåt helt nytt :-/

//Christina.

PS: Oftast brukar man ju först fundera på om det är möjligt att få cc30 mellan golvbjälkarna för att ha tillräcklig stabilitet innan klinkersläggning utan att behöva förstyva och iom. det höja golvnivån så mycket, men det kanske är oväsentligt med så många lager plastmatta :-//DS.
 
nuggs skrev:
Hej!
Jag har talat med en golvläggare (auktoriserad sådan) som säger:
1. plastmatta
2. ev värmeslingor
3. 15 mm flytspackel i armering
4. plastmatta
5. kakel i fix
:surprised: Mysko, vad är detta? ??? :surprised: Har aldrig hört på maken. :surprised: E de sant? ??? Eller skojar han med dig? ???
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.