Hur ska jag regla för innertak med spottar?
Tänkte 45x45 reglar,men undrar om man ska lägga åt båda håll så att säga?
Eller om det räcker lägga en rad?
Kanske värdelöst förklarat men hoppas nån förstår 😊
 
Behöver du 45mm djup till spottarna? Kanske kan använda mindre grova reglar eller liknande?
Hur tätt tänkte du sätta dom och vilket undertak?
 
Ja jag tänkte det,så får man plats för slangarna och sånt till spottarna. Forestia heter taket jag ska ha
 
Ok. Vilka spottar och hur många ?
 
Kör med ledspottar så klarar du värmen
 
Vad har du ovanför innertaket? Om du kommer åt så är det bättre att sätta ROT-dosor och led. Tråkigt att tappa 5,8cm i takhöjd genom att behöva sänka taket.
 
  • Gilla
Lars48
  • Laddar…
S
alltid trevligt med mera än 45mm yta när fäster såna skiver gärna 70mm brett
 
richardtenggren
Jag körde med 28x70 när vi sänkte taket för spottar och el. :)
 
Okej,mycket bra tips här😊
Någon som vet av några bra led-spottar?
 
Korvmedbröd skrev:
Okej,mycket bra tips här😊
Någon som vet av några bra led-spottar?
Vi använde Hidealite comfort G2, ganska dyra men tycker de fungerade bra både vid installation och användande (ett drivdon per lampa). Såg nu att det även finns en variant på den som heter "tune" som ger gulare ljus när man dimrar ner och vitare när man har högre ljusstyrka - låter ju intressant.
 
  • Gilla
Halvsju
  • Laddar…
Väggstomme med 45x45 reglar och monterade apparatdosor för LED-spottar i ett under uppbyggnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag använde 45x45 reglar för att få plats med apparatdosor för LED-spottar Malmberg MD-90. Provkörde spottarna och dimmern på köksbordet innan, blev riktigt bra. Gips är på nu.
 
Åt vilket håll sätter du taket sen?🤔 Spelar det någon roll egentligen?
Tänkte mest att det är enklare att sätta reglarna på tvären istället för längs med som taket ska vara.
 
Bikden är vriden, allt sitter redan i taket. Jag ville ha reglarna tvärs mot befintliga träplankor, samt en ram runtom. Därunder blev det gips som inte sitter åt något speciellt håll.
 
Jag ersatte mona gamla halogenspottar med nya philips ledlampor köpta på jula för cirkus en 100 lapp styck. Dimbara var de också. Väldigt nöjd. I sommarstugan har jag bytt 12 volts spotarna mot biltemas ledlampor, enda nackdelen där är att de stör stereon !
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.