För att få fästregel för skjutdörrar i snedtaket, lutning 35 grader, undrar jag om det kan fungera med ett antal kilar i taket som man sedan fäster en regel mot.
Alternativet är ju att klyva en hel regel med rätt vinkel, 55 grader, och smälla upp.
Vilket är lättast? Hur hade ni gjort? Jag får för mig att svårigheten är att få regeln i våg och det är kanske lättare att väga av med en hel regel?
 
Som du själv föreslår klyv en regel och skruva den i glespanelen, använd en enkel laser så blir det rakt och fint. Har du inte köpt dörrarna redan så är det klokast att vänta med det till du vet exakta höjd måttet.
 
Ja kluven regel är nog enklast. Har du ingen laser så spänn ett murarsnöre som du riktar efter. Du kommer antagligen behöva "skimra imellan för att få det helt rakt.
 
Ok, kluven regel.
Hur gör jag med laser? Stående på golvet med mått från vägg?
 
Dörrarna blir nog egen konstruktion alt. beställning (ramen) från snickeri.
Fyllningen blir bambumatta :)
 
Elfa har ett beslag för att montera deras skjutdörrar i snedtak. Kasnke kan beställa några sådana för att montera dina dörrar på?
Se hur de ser ut här
Dessa går även att justera så att det är lätt att montera i våg.
//Tobben
 
tobben87 skrev:
Elfa har ett beslag för att montera deras skjutdörrar i snedtak. Kasnke kan beställa några sådana för att montera dina dörrar på?
Se hur de ser ut här
Dessa går även att justera så att det är lätt att montera i våg.
//Tobben
Det där såg väldigt bra ut. Tack för tipset, ska kolla vidare på det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.