Hej
Har precis bilat bort golvet i mitt badrum. Huset är 2 vån med betongbjälklag. Frågan är nu hur jag skall bygga upp det nya golvet:
1) Regla upp + spånskivor/gips
2) Lecakulor + gjuta

Golvet skall bli klinker med el-golvvärme (T2Blå)

1:an verkar ju enklast...
 
Hej

Jag håller precis på med samma sak och jag kommer att köra med Leca + gjutning, precis om det var innan. Jag tycker ej att det borde bli jobbigare än ditt andra alternativ plus att det känns bra att göra som det var innan....

I en annan lägenhet i samma hus görs samma jobb med proffsbyggare och dom körde med leca och gjutning.

MVH
/ PJ
 
Vad är tekniken för att gjuta på Leca? Sköter det sig "själv" om man bara lassar på cementen... Lutning?

Jag hörde att övre ytan blir knottrig, men att man jämnar det med flytspacklet innan fuktspärren slabbas på.
 
Jag är inget proffs men om jag fattat rätt så tar du leca och blandar med en gnutta finbetong i så att det klibbar ihop sig lite. Sen i med det i botten, därefter kör på med finbetongen....typ! Jag ska fråga byggarna i dagarna om detaljerna...

Det jobbiga är att köpa allt (tungt!) samt att blanda allt eftersom det behövs väldigt mycket bara till ett litet badrum med 5 cm platta...(5 cm platta i 5 kvm badrum blir 250 liter betong!! alltså drygt 19 säckar, 1 säck=13 liter)

Jag ska också köra med golvvärme+klinker.

/ PJ
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.