Hej, ska bygga ett garage i lösvirke. De färdigköpta garagen har ett regelverk på 45x95, endel 75. Räcker det med 95 isolering om man ska ha ett varmgarage som används året om??
Själv har jag planer på att bygga med 45x120 samt lägga 45x45 utanpå detta (som sedan panelen sätts mot). Detta ger 165 cm isolering, är detta att överjobba?
När jag kollade på ritningen på ett köpt garage så var det 120cc mellan reglarna, räcker det? Låter lite ostadigt har själv planer på 60cc. Vad har era garage när det gäller isolering och regelavstånd. Det gäller att få ett så bra garage som möjligt samtidigt som man vill hålla ner kostnaderna.
Några funderingar ???
Mvh Luppe
 
Jag har tänkt att använda 45x170 + 45x45 och reglar cc600.
 
Körde också med 145:s reglar cc60 i mitt förråd, vindduk och 45:s liggande utanpå för att bryta köldbryggorna med carport. Jag strävade med spikband dragna i kryss över hela sidan när det gick
 
Jag använde stående 95*45 med 60 cc, sedan liggande 45*45 och på detta vindpapp och sedan 12*45 för att få en luftspalt och panel ytterst.
I 45*45 lade jag 45mm isolering och sedan en 100mm isolering i de stående reglarna, totalt 145 mm isolering.

Personligen tror jag att det viktigaste är att isolera taket ordentligt då den varma luften stiger uppåt, jag har inte hunnit så längt ännu på mitt garage, monterade portarna i helgen som var(drygt) och har precis oljat in plattan så nu skall innerväggar och innertak upp snart... :)

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.