Hejsan,
jag ska bygga en innervägg på ett källargolv och av flera skäl vill jag huvudsakligen bygga den med träreglar. Men jag vill gärna också skydda konstruktionen mot ev framtida fuktproblem. Har övervägt att använda plåtreglar i botten och sedan skarva på med trä. Alt kan jag lägga en rad med t ex lättbetongstenar och sedan en liggande träregel ovanpå. EDIT: ytterligare en variant kanske är att fästa stående träreglar i golvet med någon slags vinkeljärn, stolpfästen eller dylikt.

Nu undrar jag, finns det andra alternativ? Jag fantiserar om t ex en regel i ickeorganiskt material som ändå går lätt att fästa stående träregler, kanske någon slags plast, komposit eller dylikt? Dvs något jag kan lägga direkt på källargolvet utan att vara orolig.
 
Redigerat:
L
Syllpapp kanske kan funka?
 
Stålskena i botten och sen träreglar stående.
 
Ja, det får väl bli så. Tack och trevlig helg!
 
Ingen som funderat på att använda sådana här trallbrädor av komposit som syllbräda. http://www.upmprofi.com/se/produkter/deck/vanliga-fragor/Pages/default.aspx
Jag har känt på dom och funderat på att bygga upphöjda odlingsbänkar som blir giftfria och åldersbeständiga.
Har inte kommit till skott ännu så jag vet inte hur det fungerar. Dom borde ju fungera som syllbrädor.
 
D
En Nivell-regel i botten kanske?
 
Alltid stålreglar i källarutrymmen!
 
  • Gilla
Erik Salhammar
  • Laddar…
Pucco skrev:
Ingen som funderat på att använda sådana här trallbrädor av komposit som syllbräda. [länk]
Jag har känt på dom och funderat på att bygga upphöjda odlingsbänkar som blir giftfria och åldersbeständiga.
Har inte kommit till skott ännu så jag vet inte hur det fungerar. Dom borde ju fungera som syllbrädor.
Fast det är träfiber i dem så helt oorganiska är de inte.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.