Hej!
Väggen precis bredvid min nya entré till huset syns det en regel. Jag har inte vågat kapa eller liknande men vad kan det vara? Har någon varit med om något liknande? Jag vill bygga garderob och sätta den mot den väggen, vilket betyder att jag vill kapa en bit in. Huset är från 1968.
Tack på förhand!
 
  • Vitt rum med en synlig vertikal regel i väggen nära ingången, en vit möbel med förvaringsartiklar och en guldfärgad mask på ett litet bord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Är dagens planlösning i hallen samma som den ursprungliga eller har man flytta en vägg så att "regeln" är en rest av den väggen?
Har du några tekniska ritningar på huset?
 
Planlösningen är densamma och jag har inte tekniska ritningar i den mån att jag ser hur väggen är byggd. Utan mer planlösning och utseende. Det enda jag är rädd för är att det är någon typ av bärande regel. Men kan den verkligen vara det?
 
BirgitS
Nej, sånt brukar sällan framgå av de tekniska ritningarna men annat kan göra det.
Vilar en takstol direkt på "regeln"?

Är det någon sorts elementhus?

Vad för sorts garderob ska du bygga?
Om det är dörrar som ska öppnas så kan det vara bra att gångjärnen sitter en bit från väggen, dvs. att det är passbit på sidan av garderoben. Om det är skjutdörrar kan det se bra ut om de går mot en regel i stället för direkt mot väggen.
 
Intressant med takstol-tanken. Jag kan gå upp till vinden och kika. Jag har varit där men inte direkt kollat åt det hållet/letat efter något sådant.
Nej, elementhus är det inte.
Jag ska få hem pax garderober som jag tänkte bygga in. Tack, bra tips med att ha gångjärn en bit ifrån..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.