Hej,

Det kanske är en petitess men vill ändå fråga hur ni hade gjort.

Byggt ett fristående trädäck och det har hänt en grej under tidens förlopp. När ramverket byggdes och restes så var det bla en regel som fick duktigt med belastning av konstruktionen och bågnade upp ca 5 mm i mitten jämfört med de andra reglarna efter att reglarna riktades.

Det gjorde att klossarna reste sig från plattan med 5 mm. Ställer man sig på regeln så trycks regeln ner till rätt nivå. Kliver man av så bågnar regeln upp.

Till mina frågor:

Kommer framtida trallens spänst och vikt med tiden pressa ner regeln automatiskt så att klossen ligger an eller tror ni att det kommer bli en svampig och spänstig grej och känna att man "slår ner klossen" i plattan varje gång man går på den ytan så man blir tokig och vill riva upp allt?

Eller ska jag skruva om klossen så att det blir stabilt och låta den regeln vara 5 mm högre? Eller ska jag även då ta handcirkelsågen och sänka regeln där den sticker upp, vilket jag inte vill göra i första hand därför skriver jag och behöver råd.
 
2016-07-06 14.29.27.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu har jag stället marksten ovanpå för att trycka ner regeln och klossarna är dikt an.
 
Redigerat:
ja du, knivigt värre......:)
 
Jag tror att trallens vikt kommer trycka ner regeln
 
  • Gilla
Kjellstrand
  • Laddar…
gör som en trossbotten mellan reglarna och bygg in 50kg marksten eller motsvarande vad du nu lagt ovanpå
 
@ para Haha, kul att du nämner det. Tänkte också på de :)

Jag kommer inte att göra något har jag beslutat mig för. Skulle de bli ett problem i framtiden så kryper jag under och lägger något extra emellan.

Var nog mer nyfiken på om samma sak har hänt någon annan och hur man löste det då :)
 
En rak regel som skruvas fast på vardera sida av den krokiga borde väl räta till den, gärna med lite lim..
 
  • Gilla
Liemannen
  • Laddar…
Hej

Ville bara nämna att trallen är på och det är hur stabil som helst. Trallen trycker ner regeln.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.