A
Ska inreda ett vindsutrymme, i Stockholm, och vore tacksam för aktuella referenser om IDSBygg.se.

Tack!
 
Kan vara ett helt OK bolag, men jag tycker mig se lite märkligheter om man söker på det.

Ett bolag (enskild firma) med det namnet finns enligt ratsit.se i Äsperöd. Men deras hemsida säger inget om var det ligger. Telefonnumret går enligt nummeruppl. till IDSbygg på döbelnsgatan i Stockholm. Den person som står för numret bor där, och har en enskild firma som inte heter IDSbygg. Utan hans eget personnamn.

Den här bolagsröran kan vara helt OK, kan finnas en vettig förklaring. Men skall du låta firman göra något så bör du nog ta reda på vilket företag det egentligen är som du ingår avtal med, vilket företag är det som skall utföra arbete osv.

Tittar man på firman på ratsit så hävdar de/han att firman utöver snickeri etc. även sysslar med elinstallation, men det sägs det inget om på hemsidan. Det förefaller långsökt att han skulle ha elbehörighet.

Tittade lite snabbt på referensbilderna på deras hemsida, jag kunde hastigt inte se några uppenbara fel, men det var inte heller några bilder som var speciellt imponerande. Jag skulle möjligen välja en firma för ett vindsbygge som har lite större fokus (i galleriet) på inomhus snickeriarbeten, här verkar hälften av projekten handla om att bygga trädäck utomhus, och att sätta plattor på trädgårdsgångar.
 
  • Gilla
maah
  • Laddar…
A
hempularen, tack för ett genomtänkt svar.
Jag tror att (PW) IDSBygg.se, som entreprenör, håller i trådarna, och använder underleverantörer för t.ex. el och plåtslageri, som kan behövas för att installera t.ex. takfönster på falsat plåttak, vilket jag behöver.

Vore mycket tacksam för flera genomtänkta svar.
Tack!
 
A
Mycket tack, för alla svar!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.