Är det någon som har byggt eller håller på att bygga stenhus med Dast AB? Vi har haft lite kontakt med dem i och med att vi ska bygga ett stenhus i Lund. Men de har inte funnits så länge och därmed inte byggt så många hus så jag tänkte därför höra om det finns någon här på forumet som har någon erfarenhet av dem.
 
Vi håller lustigt nog på att bygga med dem i Stångby. Bygglovet är klart och alla ritningar klara så byggstarten hoppas vi kommer igång innan jul. Än så länge har allt varit jättebra. Var har ni köpt tomt? Vi pratade med ett par som byggt med dem sedan tidigare och de hade i sin tur pratat med ett par stycken kunder till och alla var nöjda.
 
Ja - det var ju rätt positiva kommentarer men för rätt länge sedan. Jag funderar på DAST nu - finns det fler eller nyare kommentarer?? så är jag mycket tacksam!
 
Tyvärr bygger vi inte med Dast men vi hade flera möten med dem innan vi började bygga vårt hus. Jag fick ett bra intryck, de verkar kompetenta och det som ingår i grundpriset när det kommer till trägolv, vitvaror m.m är bra mycket bättre än andra företag. Vår granne bygger med DAST och det ser onekligen bra ut, allt från gjuten platta till dragen el. m.m.
 
Redigerat:
  • Gilla
adsads
  • Laddar…
Flundran skrev:
Ja - det var ju rätt positiva kommentarer men för rätt länge sedan. Jag funderar på DAST nu - finns det fler eller nyare kommentarer?? så är jag mycket tacksam!
Är inne på Flundrans linje. Finns det fler eller nyare kommentarer? Går i tankarna på ett Dast - Ystad.
 
Jag bygger en variant av deras villa Ljugnhusen. Priset jag fick var 3.200.000
Jag har fått en annan en lokal tillverkare att göra något liknande och fick ned priset med 500,000.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.