Jag behöver ett fönsterputsmedel med lite mer "drag" i än vanlig diskmedelsblandning. Har använt Ajax fönsterputs med ammoniak med bra resultat, men det blir lite dyrt i längden så jag undrar om någon har ett recept på medel som funkar lika bra. Man kan ju använda t ex diskmedel, T-röd, spolarvätska, allrent, ammoniak m fl. men vilka ingredienser och proportioner ska man ta för att få en bra blandning?
 
2-3 teskedar i en hink ska räcka. (Om du kör med skrapa). Tänk på att tvätta kalla fönster, och ej i sol.
 
Riktigt smutsiga fönster har jag alltid rengjort med rakbladsskrapa och vatten/yes blandning.. Vi lite kallare grader en skvätt isopropanol-
 
jag använder attikssprit och tidningspapper. bara fukta tidningssidan med ättika och gnid tills det är rent torrt...luktar en del men blir rent!
 
ÄTTIKSSPRIT menar jag förstås! och att man ska gnida tills det är rent och torrt! Det blir inga ränder av ättiskpriten heller!
 
frohike skrev:
Riktigt smutsiga fönster har jag alltid rengjort med rakbladsskrapa och vatten/yes blandning.. Vi lite kallare grader en skvätt isopropanol-
Var köper man isopropanol?

Mats
 
i vanliga affären tror jag.. även kallat hushålls sprit!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.