A
Explorer skrev:
Köksluckor i ek - redan hopplöst ute
Är inte det en klassiker? Har funnits så länge jag minns, tycker inte det är någon modegrej.
 
Fondvägg... ja, det beror väl på hur man gör den. De enfärgade, målade kanske är på väg ut men olika tapetvarianter tror jag på ett bra tag till.
 
Håller inte alls med.
Glasbetong - allt fler och fler gör väggar i galsbetong eller detaljer i det. Många privatpersoner annonserar fortfarande efter glasblock i tidningar osv. I inredningstidningar handlar annonserna om glasblock som aldrig förr.
Köksluckor i ek - säger som Kodrod
Fondvägg - inte alls ute! Även detta finns med i varenda inredningstidning. Enfärgade, tapeter, ränder, små fyrkanter, skimmrande strimmor osv. Det finns hur mycket som helst att göra med en fondvägg.
Klinkergolv i kök - Är det en innegrej??Det har ju funnits hur länge som helst. Praktiskt o lättstädat, skön känsla att gå på klinker överhuvudtaget.
Spotlights - Tycker som du
Bubbelbadkar - tycker som du
Köksbänkskiva i valnöt - Tycker inte det är så många som har bänkskivor i valnöt ??? Riktiga stenskivor eller svarta och gråa laminatskivor är det som e på topp skulle jag vilja säga.
Det som kommit tillbaka är även den helt rostfria bänkskivan :p
 
kodrod skrev:
Är inte det en klassiker? Har funnits så länge jag minns, tycker inte det är någon modegrej.
Vi har släta ekluckor i vårt kök, byggt 1970. Med nya knoppar blev köket som nytt!

Bubbelbadkar tror jag däremot inte på, är tveksam om de flesta verkligen används så mycket som man trodde. Samma med bastu. Vi har en, men jag hade aldrig själv byggt en om det innte funnits från början.
 
Allt som är modernt kommer att bli omodernt. Så är det bara, det ligger i sakens natur.

Vissa nya saker kommer att överleva för att det är bra eller praktiskt.

Väljer man efter vad som är modernt eller har hög imponeringsfaktor ligger man snabbt risigt till.

/EB
 
Explorer skrev:
Jag vill minnas att det fanns en tråd som handlade om vad som kommer bli omodernt och vad som kommer hålla. Nu skriver jag hur jag anser att det ligger till och hoppas på feed-back.

Glasbetong - redan hopplöst ute
Köksluckor i ek - redan hopplöst ute
Fondvägg - redan hopplöst ute
Klinkergolv i kök - på väg ut
Spotlights - kommer hålla. Effektivt och praktiskt
Bubbelbadkar - kommer hålla. Skön avkoppling.
Köksbänkskiva i valnöt - hoppas det inte är en fluga eftersom det är så snyggt att t.o.m jag funderar på att installlera en-
Tack gode gud att vi är så ute- ser ut som checklista från vårt bygge, utom valnöt-har granit

jag tror att det som är på väg ut är huslån,saccosäckar, induktionshällar, likriktade volymhus och bruna heltäckningsmattor 8)
 
He he he

Det här säger allt om Explorer men inget om trender.

Ska vi gissa att Explorer har...
Spotlights,Bubbelbadkar,Köksbänkskiva i valnöt

...men inte ...
Glasbetong, Köksluckor i ek,Fondvägg, Klinkergolv i kök

It's all in the eye of the beholder.
???

Berit
 
Jag tycker inte man ska bygga/inreda sitt boende efter vad som är modernt. Tänk själv istället, vad vill vi ha, hur vill vi att det ska se ut.

/ Kai (som inte vill ha köksö och rostfria vitvaror)
 
EB skrev:
Allt som är modernt kommer att bli omodernt. Så är det bara, det ligger i sakens natur.

Vissa nya saker kommer att överleva för att det är bra eller praktiskt.

Väljer man efter vad som är modernt eller har hög imponeringsfaktor ligger man snabbt risigt till.

/EB
Tack för den åsikten! Kan inte annat än att hålla med.

Mode och inredning är kul och det är helt rätt att influeras av andra, men man måste ju för fasiken bestämma själv, för vems hem är det egentligen man inreder??

Att må dåligt över att man äger nåt som är fint, men som är "hopplöst ute" är samma sak som vara missnöjd med sin kropp, dvs att låta andra påverka en till man mår dåligt! Sluta upp med det!

Personligen skulle jag vilja ha en kristallkrona just ovanför toaletten, kanske så att man slår huvudet i den, och toaletten, den kan man ju sätta mitt i vardagsrummet!

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.