Såna här tips är bra... Om den som skriver dom har sett & andvänt båda produkterna så man kan få en rättvis bild.

Har du sett grejorna du pratar om live & tillomed kanske testat dom?
vi som går o sneglar på dessa produkter tar gärne imot negativ kritik om grejorna så länge det inte är nån som gissar i andra änden.
 
Tolkar jag dig rätt om du inte vet om kvaliten är bra eller dålig?
jag vill inte försvara kina karen, men jag tolkar dig som om du bara sett nått sorts kar i kina & inte vet om det är dom som skickas hit. vad var det för fabrikat på dom karen du såg, så man vet att man ska akta sig för dom fabrikaten (om det nu är så att dom inte gör olika specar till olika köpare?)

Här ifrån köper Importlagret & BT sina kar.
http://www.ssww.com.cn/



Nån här som har importkar & kan talaom vad ni är misnöjda med på erat kar?
 
Nej, inget import från Kina. Ett Jacuzzi Gemini. Värdelöst lågt djup samt svårt att få skydden för utblåsen att sitta fast. Fast barnen älskar karet!

Och snyggt är det!

Tror nog Kina kar kan funka bra. Sen så säljer dom ju ut badkar väldigt ofta på olika VVS företag, mässor, etc och då får Ni ju ett normalt märkesbadkar för samma pris som kineserna.
 
OLHA skrev:
Nej, inget import från Kina. Ett Jacuzzi Gemini. Värdelöst lågt djup samt svårt att få skydden för utblåsen att sitta fast. Fast barnen älskar karet!

Och snyggt är det!

Tror nog  Kina kar kan funka bra. Sen så säljer dom ju ut badkar väldigt ofta på olika VVS företag, mässor, etc och då får Ni ju ett normalt märkesbadkar för samma pris som kineserna.

Nu är vi för generella igen !
värdelöst djup, så kan man väll inte säga, det beror ju på vilken modell man väljar, fins många kina kar som är djupare än eropeiska kar.

ska det vara kretik så får ni tala om brister på en spesefik modell, annars tror jag inte på er.
 
CarMan skrev:
Nu är vi för generella igen !
värdelöst djup, så kan man väll inte säga, det beror ju på vilken modell man väljar, fins många kina kar som är djupare än eropeiska kar.

ska det vara kretik så får ni tala om brister på en spesefik modell, annars tror jag inte på er.
Tja, Modellen heter Gemini. Märket Jacuzzi.

Specifika problem är att jag anser att bada bör innebära att kroppen blir blöt. Om vattennivån endast når precis nedan naveln är det kanske lite för lite....

Avs utblåsen, så lossnar skydden och går ej att få på.

Tydligt?
 
Det kar vi satte in från SSSW (från bt) har ett baddjup på 61 cm i djupaste ändan, räcker got och väl till. Har sett på många billiga kar på VVS & Bygghandlare att de ofta är runt 45-50 cm och mer plana i botten.

När vi beställde från BT så kunde man tydligt läsa ut baddjupet på måttskissen.
 
Jag har idag ett vanligt standardkat från IFÖ deta är 40cm djupt om man fyller tills det riner över, men vem gör det?
 
Fick nyligen mitt badkar från importlagret. A111B.
Tyckte att det var bra djup i det. måtten står i beskrivningen. Att naveln sticker upp på vissa kanske beror på hur långt ifrån ryggraden den sitter ;)

A11B är ju ett kar för 2 personer så det blir mycket vatten att fylla. och man skall gilla att sitta omslingrade om man skall bada 2st. ;)

Det enda negativa som jag kan komma på att säga om det förutom leveranstiden är att det blir lite vatten kvar i botten på karet efter att man badat.
 
Jag funderar på att köpa ett A207
nån som har deta kar & kan tala om hur stort det är, måtena på skisen stämmer ej!
 
Ni som har handlat hos BT-trading, har ni fått någon faktura/kvitto från dem? Han vill nämligen ha kontant betalning vid leverans och jag bad om att han skickar en faktura som jag kan ta till banken för att lyfta ur byggkreditivet så att jag kan betala honom..han menar då att den ordersedel som jag skrev för hand och faxade till honom borde räcka...

har detta att de är så negativa till att fixa fram en ordentlig faktura någonting med garantier och ansvarsförhållanden att göra?

är intresserad av hur det har varit för er andra som har köpt saker hos dem..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.