Om du klarar av att byta rutan själv så tycker jag att du skall göra det. Diskutera en prisnedsättning pga utdragen byggnadstid och eget jobb. Gör slut på lidandet och gå vidare. Er vänskap verkar ändå bara var ett svepskäl till diverse saker. Att gå på om vad man är och inte är för att få en mer legitimitet för att sätta åt någon pga av deras tillkortakommanden är svagt, dessutom när man själv inte kan använda ett och en på rätt sätt. Det finns skäl till att en del får MYCKET svårt att få tag på hantverkare. Sluta tjafsa och sätt in rutan själv. Om du först nu i oktober börjar undra över en ruta som skulle suttit där i maj får du nog fundera lite över varför du vänder dig till ett sånt här forum efter så lång tid.
/Elliott
 
Förlåt att jag gjorde dig så upprörd. Jag har faktiskt väntat på att de skulle kunna avsluta arbetet och försökt hjälpa dem så gott det går - men jag fick veta att de inte skulle färdigställa i samband med att slutfakturan skickades.
 
Hemskt ledsen att jag "creamade"dig :-X. Om dom inte har gjort klart och dessutom säger att du skall göra klart själv så tycker jag fortfarande att du skall om du kan göra klart det själv, men inte utan avdrag. Gör ett civiliserat avdrag och slutför det hela. Jag vet inte eftersom jag inte känner dig hur du fungerar men det låter som om du är för snäll. Det är inget fel men kom ihåg att business är business och att det är bättre att den andre är sur än du. ;)
Hoppas att du mottar min ursäkt.
Mvh
Elliott
 
Det är lugnt Elliot! Jag känner mig bara extremt osäker på hur hårt det är ok för mig att gå fram.
 
Kläm åt dem det värsta det går med ekonomiska lagliga medel,
annars kommer de göra likadant mot nästa kund och nästa och nästa som kanske är jag..... :surprised:
 
Enkelt.
Ring en glasnisse och ta pris, låt din motpart godkänna och presto! Glasrutan insatt. Dom kan säkert ta det på en byggförsäkring om krossat glas under arbete.
Hur sitter den fast? Är den lös själva rutan? Hur stor är den?
mvh
E 8)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.