ulha02 skrev:
Hejsan!
Vi är intresserade av att bygga ett hus och har bokat tomt hos företaget i fråga. Det känns dock helt fel med säljaren i fråga. Kan man byta säljare hur som helst - vi har ännu inte skrivit på ngt?

Säljaren är nonchalant och tämligen otillmötesgående. Vidare verkar han ha väldigt dålig koll på området. Kan inte svara på några detaljfrågor trots att de ändå bygger flera hus i samma område. Tomten har vi fått reda på ett ungefär var den går. Vidare fick vi nån kommentar i stil med att "Han har andra som är intresserade så om vi tänker strula så säljer han hellre till de..." Detta när vi frågade om deras skyldigheter och åtaganden då marken är radonmark (Normalrisk). Vi har tidigare byggt hus (2001) och fick problem med höga radonvärden. Vill självfallet inte vara med om ngt liknande och vill därför säkerställa att husentreprenören åtar sig att åtgärda höga radonhalter. (Tex koppla på fläkt etc.)

Vad göra? Svårt att göra sitt livs största affär med någon man saknar förtroende för!
Ett sånt bemötande hade jag ALDRIG accepterat. Det är du/ni som är deras kund inte tvärtom. Jag hade tittat efter en annan hustillverkare eller säljare i aett annat område...
 
Hej igen!
Kan meddela att vi bestämt oss för att hoppa av. Känns helt rätt - fast lite sorgligt är det allt!
:-/
 
Ja, det vore ju trevligt om han tog åt sig av kritiken. Tror dock inte han inser att han felat - han har troligtvis en rad intresserade (bla de som "blev jättebesvikna när han bokat bort tomten till oss";)... Så, är nog skit samma för hans del. Tragiskt va?
 
ulha02 skrev:
Hej igen!
Kan meddela att vi bestämt oss för att hoppa av. Känns helt rätt - fast lite sorgligt är det allt!
:-/
Jag tycker att ni har gjort det enda rätta!

Jag skulle aldrig göre en så stor affär med en en arrogant snubbe jag inte tycker om!

Var själv på byggmarknaden här om dagen för att beställa skjutdörrsgarderober till nya huset. Säljaren så bara problem med sättet vi ville ha det på ::)... Så nu hittar vi ett annat ställe att köpa våra garderober.

/J
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.