Fungerar klockrent, monterade själv in tre st hemma, nu kan man springa fram och tillbaka mellan garaget källaren och huset, utan nyckel och ändå veta att dörrarna alltid är låsta,men mitt tips är att om man känner sig osäker på hur man monterar in dom så ta hjälp utav låssmeden, eftersom allt var inte helt självklart när det gällde installationen.
 
Tänk bara att kolla så du inte har några krav från försäkringsbolaget på en godkänd låsenhet, eftersom varken 310 eller 565 är godkända i låsklass 3. Försäkringsbolag kan man ju allt för oftast deala med gällande säkerhet..
 
Ja föräkringsbolagen lär ju deala friskt just nu med tanke på " världens bästa lås" assa 2002 evo är uppe på tapeten, undrar vilken klass den ligger i?
 
i konsumentled så är det bara 2002 som är uppe på tapeten men problemet sträcker sig genom hela Evo serien med alla lås som har Evo hakregeln
 
ja, det är möjligt, men kollar man på youtube så ligger det även filmer som visar hur man manipulerar gamla assa 2000, med rak låskolv med bladmått, så frågan är hur försäkringsbolagen ställer sig till det, det är ju ett "klass-3 lås" som öppnas inom några sekunder, sedan tack vare all uppståndelse kring assalåsen, så kommer ssf omprova alla lås för nya certifieringar, sen får man se vilka som är "godkända" och ej godkända;)
 
shelby67:
Inte hela sanningen man ser på youtube. nr 1,det görs i det fria, det gäller enbart om du har en dörr hängd åt ett visst håll samt du skall lyckas komma åt mekanisken.
Inget du lär lyckas med varken obemärkt eller osynligt.. Så den filmen skulle jag ta med en grov nypa salt.

Dessutom så skulle en låssmed med klass idag hojta till om det är något att bry sig om. Med tanke på att det va en låssmed skom kom på felet med EVO serien också.
 
Jag har monterat R-Cobber då jag arbeter som Larmtekniker/Låssmed, och visst det är en bra produkt, men jag skulle nog kolla runt lite mer finns konkurrenter till Rco som har liknande produkter som kanske till och med är stråt vassare
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.