Hej

Har ett sådant här thermostat installerat i huset och upptäckte att så fort man startar det så går golvtemp upp till ca 30 grader. Även om jag ställt in den på 22.

När jag kollar displayen så verkar den inte se temperaturen. Den säger 19 grader trotts att när jsg mäter värmen på govlet så är den närmare 30.

Har provat kalibrera men det fungerar inte för när den då hamnar på en annan temperatur så stämmer det inte långre.

Har provat att byta till rumsgivaren, tånkte att någon kanske kopplat givarna fel, men hjälper inte heller

Såg i inställningarna att man kunde välja olika resistanser på golvgivare. Misstänker att det kan påverka men vet inte vad det skall vara där isf.

Någon som har något tips till mig?
Mvh
Jens
 
  • Termostat av märket Raychem med en digital display som visar 24,2 grader och klockan 12:15, installerad på en vägg med grön färgtextur.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand som håller en gul IR-termometer, som visar 29,7 grader Celsius, över ett golv i ett hus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Jag vet inte hur de funkar men i de fall jag bytt termostat så har jag kollat på givaren och ställt in efter vad som står på kabeln. Har dock inte mätt mot vad som är på golvet, det var på något speciellt sätt man skulle mäta. Jag ställer in efter vad som är skönt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.