huset är äntligen stomrest och tätt nu :), men nu börjar jag fundera på utsidan, jag måste ha en ramp, men vill helst inte ha en sån här metalramp, utan att funderar på att göra en själv med grus sten? och plattor men har inte en aning hur man gör eller vart man börjar,eller vilken typ av plattor man ska ha så jag skulle behöva hjälp med det, plattorna ska bli som en gång till garaget, från huset med ramp
nästa fråga, hur gör jag med resten av tomten, ska jag vänta med att göra i ordning den till nästa vår så den hinner "sätta" sig eller kan jag börja fixa den i år? den är bara grovplanerad
hjälp önskas:blushing:
 
En liten bild kanske?
Blir så mycket lättare att sätta sig in i behovet då.

Visst kan du börja med tomten om du vill men kan du vänta så sätter den till sig över vintern. Finns ju en risk att du får justera en del nästa sommar men det beror ju naturligtvis lite på vad du har tänkt att göra. Större stenpartier eller plattor så skulle jag vänta. Gräsmatta kan du mycket väl göra i år. viss risk för att det blir lite gropar men det fixar man ju lätt nästa sommar med lite jord och en skottkärra :)
 
Redigerat:
beror helt på hur mycket som är grävt, uppfyllt... ramp , hur hög , hur lång ? normlt använder man L-stöd som motstöd..men det beror helt på nivåskillnad.... o edu osäker om det kommer sätta sig är det kanske inte supersmart tt göra nåt avancerat för att höja satta l-stöd e bökigt...Kanske en provisorisk träramp? Men e det en vnlig enplnskåk utan storhöjdändring på tomt så är väl ingreppen inte så stora?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.