Hej,

Behöver lite inspiration, förslag, etc på hur man lämpligast bygger en ramp till ett uteförråd. Förrådet blev lite högre än jag tänkt mig och trappa funkar inte, eftersom det skall rullas in och ut lite maskiner med olika hjulavstånd.
 
Gjut en klack
 
Tryckt virke o alu-durkplåt, fast allt beror på hur det ser ut nu, o hur dur vill att det ser ut sen, bild på problemet hade hjälpt.
 
Det finns en enkeldörr på andra sidan av huset, men det ser likadant ut där, dock något lägre insteg.
 
  • Husets grund med singel täckt av markduk för dränering, med träpanel och synliga gångjärn ovanför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

Två reglar snett upp mot syllen sen trall på det. Fungerar klockrent och enkelt, jag har så på min bod
 
holmberg87 holmberg87 skrev:
Två reglar snett upp mot syllen sen trall på det. Fungerar klockrent och enkelt, jag har så på min bod
Har du någon bild att dela?
 
Ett skrapgaller modell större alt en ram som du fäster sträckmetall i och som lutas mot en list under dörrarna, blir inte hal och kan plockas bort för att komma åt med klipparen under.
 
Mazen Mazen skrev:
Ett skrapgaller modell större alt en ram som du fäster sträckmetall i och som lutas mot en list under dörrarna, blir inte hal och kan plockas bort för att komma åt med klipparen under.
Hur förankar man ett skragaller mot marken?
 
Enklast är väl att sätta vinklar i listen som den hakas i och fästa en trallbräda i botten på gallret som en fot mot marken.

/Mazen
 
holmberg87 holmberg87 skrev:
Två reglar snett upp mot syllen sen trall på det. Fungerar klockrent och enkelt, jag har så på min bod
Hur förankar du reglarna mot marken? Jag funderade på stolpspjut på sidan av reglarna, men det känns som lite överdrivet.
 
  • Gilla
NicholasM83
  • Laddar…
M Mad_Man skrev:
Hur förankar du reglarna mot marken? Jag funderade på stolpspjut på sidan av reglarna, men det känns som lite överdrivet.
Ställer dom på trädgårdsplattor nertill och 2 stödben i överkant. Skruvar den också i boden med en tvärgående regel
 
Jag gjorde visst såhär, gick o tog en bild nu.
 
  • Träplattform framför svart skjul med krukor och trädgårdsutrustning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild på en trätrall vid en byggprojektets ingång med verktygsväska och röd bensindunk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
f0u och 1 till
  • Laddar…
Trallen är bara 22mm så det blev 3 reglar. Allt är av en gammal flytbrygga och skulle vara tillfälligt. Men nu är ju både färgen och funktionen perfekt☺
 
Till slut så nöjde jag mig att sätta fast reglarna i syllen. Trallens egenvikt var tydligen tillräckligt hög för att trycka ned rampen mot marken som den var. Det blev cc 70, eftersom jag inte fick plats med någon regel i mitten. (Leckablocket är ivägen). Hoppas att det fungerar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.