Någon som har ett enkelt, billigt sätt att bygga en ram runt tvättmaskinen och torktumlaren?
Vi har ett litet badrum så när man kommer in i badrummet, är toalettstolen precis till vänster och handfatet direkt efter, och tvättmaskinen hamnar precis därefter. Jag skulle vilja typ "rama in" maskinerna då så att man har en vägg efter handfatet, så man inte ser maskinerna.
Jag vill inte mura och ha mig, utan tänkte mer på något i trä. Vad ska man ha för trä, och vart får man tag i det?Jag har sett på äntligen hemma en gång för längesedan men har inte det i minnet.
 
Trä är ingen bra kombination med vatten, till badrum.
Använder du trä, måste du ha det bara som en ram. På varje sida ska du ha gips och tätningsskickt så att den blir vattentät.

Enklast är om du använder en byggskiva som du kan direkt kakla på. Den är vattentät. För att göra en vägg som du vill ha är en 5cm skiva tillräklig. Vill du inte kakla kan du måla på den. Men först ska man spackla den.

Ett annat sätt är en skärmvägg med fötter. Finns i välsorterade badrumsinredningar. Misstänker att det är en dyrare lösning.

Är det någon som kan bättre metod?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.