N
Torrlägger lite i grovhallen.
Har en centrumlinje som jag utgår ifrån.
Tycker det där "fiskbenslägget" verkar lite ku, men är det svårare att få bra än rakt eller lite förskjutet ?
Väggen är hyfsat rak, diffar ca 3mm Grå klinkerplattor på betong, plastkryssdistanser mellan, hörn av rum, eluttag på vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kakelplattor på betonggolv, installationsprocess, kryssdistanser, vägguttag, inomhus, renoveringsarbete under pågående.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Keramikplattor läggs på golv med distanser, ojämn betongyta, inomhusrenovering pågår, påse med kryssdistanser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
BirgitS
Är plattorna tillräckligt plana så att det inte blir höjdskillnader (fogsprång) mellan plattor som gränsar till varandra?
En del plattor är kupiga.
 
N
BirgitS BirgitS skrev:
Är plattorna tillräckligt plana så att det inte blir höjdskillnader (fogsprång) mellan plattor som gränsar till varandra?
En del plattor är kupiga.
Ja förhållandevis, kollade i.o.f.s de jag provat med, men blir det förskjutet håller jag mig på 25% förskjutning ,15cm på långa sidan
 
Åsa Lund
N nova383 skrev:
Ja förhållandevis, kollade i.o.f.s de jag provat med, men blir det förskjutet håller jag mig på 25% förskjutning ,15cm på långa sidan
Om man har stora plattor är det mycket viktigt att underlaget är 100% plant oxå. Lättare att dölja ojämnheter med mindre plattor.
 
N
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Om man har stora plattor är det mycket viktigt att underlaget är 100% plant oxå. Lättare att dölja ojämnheter med mindre plattor.
Ja, det är väldigt plant efter flytspackling.
 
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.