Håller på att rusta en liten toalett i källaren. Det är ganska trångt. Avloppet kommer upp ur golvet.

Min fråga är nu vilken typ av vattenlås man kan använda om man vill ha ett så rakt avlopp som möjligt. Handfatets hål och där avloppet går ned i golvet är ju näst intill rakt ovanför varandra. Ett pungvattenlås går banne mig inte in annat än ställa det på tvären och göra en massa rörböjar runt själva låstet för att sedan gå rakt ned. Förstår ni vad jag menar?

Det gamla vattenlåste/röret som satt där var i gjutjärn och hade en mycket smidigt vattenlås. Röret gick bara rakt ned. Tyvärr var det så äckligt att man kan inte återanvända det med någon värdighet. Finns motsvarandra att få tag på. De som jag har hittat på byggmarknader och nätet är ju "klumpiga" och lämpar sig ju för "normalstora" handfat där man kan gömma röret och vattenlåste lite. Här är det ett ganska litet handfat det är frågan om.

Tacksam för tips!
:D Erber
 
SORRY....frågan är löst. Det finns ju för sjutton raka avlopp. Jag vette f*n hur jag sökte på nätet tidigare. Jag fick bara upp Z och S avlopp tidigare.
Trevlig helg.
Erber
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.