Hej,
I min enfalt trodde jag att det var samma innertak i angränsande rum. Tji fick jag och märkte för sent att det var limfärg i taket där jag precis rollat på latexfärg. Vad gör jag bäst nu? Hoppas att det håller? Försöker dra av färgen så att jag kan göra rent ordentligt och börja om? Alla tips är välkomna!
 
Du struntar i det och förbereder dig mentalt på ett jobbigt jobb om 3-6 år. Det finns inget bra sätt att få bort vattenbaserad akrylatfärg som torkat.
 
Redigerat:
Det är bara att vänta tills taket kommer ner av sig själv, färgen alltså. Håller själv på att vänta till jag inte står ut med tre lager limfärg som håller på att komma ner, men det är å andra sidan bara att skura. Det är enkelt att kolla om det är limfärg, blöt ett finger och tryck mot färgen, blir det en mörk fläck så är det limfärg.
 
Instämmer i stort i vad de andra sagt. Med stor sannolikhet så går det bra och sitter kvar snällt, gör det inte det så blir det ett spännande jobb att ta ner och göra om. Dom målare jag har pratat med om det här har inte haft något bra sätt att testa i förväg om en befintlig limfärgsyta tål ommålning med latex.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.