Nån som har tips på snygga raka blandare. Vill inte ha böjda kranar. Rakt och stilrent.
I ett inlägg här nere frågade jag om en rak snygg kran, sökte men fick upp pris på 4000kr och det tycker jag är för mycket.

har en kran hemma som jag älskar, men den skulle vi satt innan bara för o byta den fula i en annanlägenhet. men vet ej om jag vågar använda den nu eftersom det är en billig kran för bara några hundra och inget känt märket. Många tycker vi ska köpa ny.
Nån som har tips på snygga blandare som ligger runt 2000kr?
 
FMMattsson GARDA III kan jag rekomendera. Rak och snygg. (Vi har två själva) :)

9621-0000_l.jpg
 
Jesca_j skrev:
FMMattsson GARDA III kan jag rekomendera. Rak och snygg. (Vi har två själva) :)

[bild]
Vad kostar en sådan?
Egentligen hade jag inte velat att, va säger man, sticker ut o sen rakt upp, hade velat ha den mer hel. bara rakt upp den som sitter i vasken, och sen en pip rakt ut. svårt att förklara. men denna var iaf stilren o bra.
 
Hej.

Denna är snygg, det är en Mora INXX. Vet inte vad den kostar. Den saknar diskmaskinsavstängning dock.

Ankan
 
  • 702660.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nallis skrev:
Vad kostar en sådan?
Egentligen hade jag inte velat att, va säger man, sticker ut o sen rakt upp, hade velat ha den mer hel. bara rakt upp den som sitter i vasken, och sen en pip rakt ut. svårt att förklara. men denna var iaf stilren o bra.
Vi har den, har för mig den kostade strax under 2000:-
 
Ankan skrev:
Hej.

Denna är snygg, det är en Mora INXX. Vet inte vad den kostar. Den saknar diskmaskinsavstängning dock.

Ankan
precis så ska den se ut förutom att pipen el va ja ska säga ska peka uppåt, den ska peka rakt fram.
 
Jag måste säga att jag tycker Mora INXX ser väldigt låg ut. Det är skönt med en hög kran i köket. Är en stark motståndare till dessa låga kranar då de inte fungerar i ett kök, inte för mig i alla fall. Jag vill kunna få in höga kastruller och bunkar för diskning utan att vrida mig ur led eller bli tvungen at använda kranen i badkaret. Något att tänka på iaf när man ska montera in en kran för ett par tusenlappar.
 
monikaw skrev:
Jag måste säga att jag tycker Mora INXX ser väldigt låg ut. Det är skönt med en hög kran i köket. Är en stark motståndare till dessa låga kranar då de inte fungerar i ett kök, inte för mig i alla fall. Jag vill kunna få in höga kastruller och bunkar för diskning utan att vrida mig ur led eller bli tvungen at använda kranen i badkaret. Något att tänka på iaf när man ska montera in en kran för ett par tusenlappar.
jo du har rätt för lågt är inte bra sen tycker jag inte det är snyggt heller.
fast jag diskar inga bunkar el kastruller i hon. Jag diskar allt i diskmaskinen, håller det så håller det.
 
Hejduk..tig skrev:
Då betyder det att du måste ha en kran med diskmaskinsavstägning, eller en kran med matchande separat diskmaskinsavstägning.
Och vips så blev urvalet mycket mindre, iaf om den ska vara någorlunda billig.

Hur har ni det nu?
idag har vi diskmaskinsavstängning på kranen. Men den vi hade hemma den andra kranen är det ej det på och rörmokaren sa att vi ej behövde ha diskmaskinsavstängning på kranen. Nu ska vi ju kanske köpa ny ändå, då kan man ju ta en med avstängning om man hittar en snygg.
 


Finns det inga återförsäljare av Damixa i Sverige? Hittade en kran där men inget pris. Kunde ej länka.
 
Man MÅSTE inte ha diskmaskinsavstängningen synlig. Den kan sitta i skåpet under kranen oxå. Inte lika smidigt att komma åt men du har fortfarande full valfrihet på kranar med den lösningen.

Comfort-butikerna säljer Damixa, åtminstone den där jag bor.
 
¤ maria ¤ skrev:
Man MÅSTE inte ha diskmaskinsavstängningen synlig. Den kan sitta i skåpet under kranen oxå. Inte lika smidigt att komma åt men du har fortfarande full valfrihet på kranar med den lösningen.

Comfort-butikerna säljer Damixa, åtminstone den där jag bor.
du menar en sådan svart "sak" som sitter på rören?
Har aldrig använt oss av avstängningen.

Lessen men vad är comfort butiker? Var bor du? Detta gäller Hässleholm i Skåne=)
 
Nallis skrev:
Finns det inga återförsäljare av Damixa i Sverige? Hittade en kran där men inget pris. Kunde ej länka.

www.sigro.se säljer de köksblandare av märket Damixa :)
 
Apropå Damixa har jag en favorit i Orbix. Man tröttnar säkert och jag vete rackarn hur vettigt vredet är. Men kolla den här...

http://www.sigro.se/stor_bild.html
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.