Till er med inglasad balkong!
Vi inglasade balkongen nyligen och upptäckte att det finns rejäla glipor mellan räcket och fönstren. Ser det ut så hos er andra också? Brukar inte regnet tränga in där och mögla isoleringen?
 
  • Glipa mellan räcket och fönstren på en inglasad balkong, med isoleringsmaterial synligt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inglasad balkong med glipor mellan fönsterkarm och räcke.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vilken isolering?
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
En inglasad balkong är inget bostadsrum utan det är en balkong där man har förlängt säsongen genom att solen värmer upp genom glaset och det är vindskyddat. En inglasad balkong ska vara välventilerad för att inte mögla eller få andra fuktproblem.
 
  • Gilla
16386 och 1 till
  • Laddar…
1 16386 skrev:
Vilken isolering?
Det är isolerat med frigolit om jag inte misstar mig.
 
Vi har ingen isolering på vår inglasade balkong, utan den är som @BirgitS beskriver.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Måste dock hålla med om att lösningen såg lite tafflig ut, bilderna visar ju dock inte konstruktionen under glasen så är ju svårt att göra uttalanden huruvida risker finns. Oavsett om det är isolerat eller ej borde man ju gjort ett lite mer ambitiöst plåtarbete.
 
BirgitS
S Sjölin skrev:
Det är isolerat med frigolit om jag inte misstar mig.
Glasade du in balkongen genom att själv anlita ett företag för det eller är det något som föreningen har gjort för flera balkonger?

Frigolit är plast och det möglar inte i första taget.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Tack för alla svar!
Andra i föreningen hade inte några glipor så vi reklamerade det och det ska åtgärdas.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.