Hej,
Bara en fundering. Vi ska renovera badrum och har ett garage där vi pga bilinbrott ställer bilen. Utöver badrummet (som ska renoveras) har vi allokerat ett utrymme med allt vi köpt in. Det är helt fullt med saker (möbler, blandare, kakel, klinkers mm mm)

Nu till frågan. Måste vi hitta ett utrymme för entreprenör att såga, ställa saker inomhus? Vi har avtal men inget om detta. Det nämns dock att entreprenör har tillgång till huset (kök och badrum). Vi skulle nog inte vilja att de släpar in saker in pga nya golv o vita väggar…även om de ansvarar för att återställa ev skador. Vi har inga givna ytor.

Det är ju sommar så de borde kunna ha pressening o saker utomhus? Alt i bilen vid ösregn? Eller?
 
Redigerat:
Globetrot Globetrot skrev:
Hej,
Bara en fundering. Vi ska renovera badrum och har ett garage där vi pga bilinbrott ställer bilen. Utöver badrummet (som ska renoveras) har vi allokerat ett utrymme med allt vi köpt in. Det är helt fullt med saker (möbler, blandare, kakel, klinkers mm mm)

Nu till frågan. Måste vi hitta ett utrymme för entreprenör att såga, ställa saker inomhus? Vi har avtal men inget om detta. Det nämns dock att entreprenör har tillgång till huset (kök och badrum). Vi skulle nog inte vilja att de släpar in saker in pga nya golv o vita väggar…även om de ansvarar för att återställa ev skador. Vi har inga givna ytor.

Det är ju sommar så de borde kunna ha pressening o saker utomhus? Alt i bilen vid ösregn? Eller?
Ring arbetsledaren och fråga, ingen i forumet kan svara rätt.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Ring arbetsledaren och fråga, ingen i forumet kan svara rätt.
Ja, det ska jag såklart. Men vi har ingen yta tyvärr. Vet inte om det kommer leda till problem nu.
 
R
Globetrot Globetrot skrev:
Hahaha…trots en massa tankar brukar våra projekt gå utmärkt!

Klart vi är tillmötesgående…men vi har inte råd att bo på hotell eller bygga ett Attefallshus så jag har funderat på vad som är brukligt bara.
Dom behöver givetvis ha sina verktyg och material så nära arbetsplatsen som möjligt, att ni får bo trång och jävligt under ett par veckor får man räkna med vid renovering så är det hos alla som renoverar..
 
  • Gilla
H-Thomasson och 2 till
  • Laddar…
Jag hade låtit dem vara i garaget. Knappast troligt att bilen blir stulen just de dygnen och om det sker så hade jag hellre flyttat.
 
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Det blir ju billigare för dig om de kan jobba rationellt. Röj ur garaget och parkera på gatan under dessa veckor. Osannolikt att någon skulle bryta sig in i en tom bil just då.
 
Ofta vill de kapa och skära kakel i badrummet så de slipper gå in och ut ur byggnaden.
 
  • Gilla
Globetrot och 1 till
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Dom behöver givetvis ha sina verktyg och material så nära arbetsplatsen som möjligt, att ni får bo trång och jävligt under ett par veckor får man räkna med vi renovering så är det hos alla som renoverar..
Ja, du kanske har rätt. Fn…har inte tänkt på det förrens nu och de börjar på måndag.
 
john68 john68 skrev:
Jag hade låtit dem vara i garaget. Knappast troligt att bilen blir stulen just de dygnen och om det sker så hade jag hellre flyttat.
Jo, vi har inbrott i den så ofta ni anar inte. Det är en fin bil och de snor inredningen. Men vi ska sälja den.
 
G gbgustaf skrev:
Det blir ju billigare för dig om de kan jobba rationellt. Röj ur garaget och parkera på gatan under dessa veckor. Osannolikt att någon skulle bryta sig in i en tom bil just då.
Vi har fastprisavtal så priset påverkas inte. Men tiden kanske?
 
R
Globetrot Globetrot skrev:
Ja, du kanske har rätt. Fn…har inte tänkt på det förrens nu och de börjar på måndag.
Glöm denna tanke så löser det sig på måndag om ni är hjälpsamma, hantverkare är vana och dom har varit där och sett hur det ser ut och har säkerligen en plan om hur det ska gå till..
Så övertänk inte sådana hära saker utan överlåt det till dom som ska utföra jobbet och var förberedda på att det inte blir enkelt för er att bo för utan ni kommer att få anpassa er efter förutsättningarna..
 
  • Gilla
BirgitS och 3 till
  • Laddar…
Globetrot Globetrot skrev:
Jo, vi har inbrott i den så ofta ni anar inte. Det är en fin bil och de snor inredningen. Men vi ska sälja den.
Sorry. Helt sjukt! Har garage upplåst och carport. Blivit av med ett batteri och en stängseapparat på 30 år. Grannen en cykel.
 
john68 john68 skrev:
Sorry. Helt sjukt! Har garage upplåst och carport. Blivit av med ett batteri och en stängseapparat på 30 år. Grannen en cykel.
Ja, as jobbigt! Bilen är mer på verkstan än hemma. Det går på försäkringen men nu orkar vi inte mer.

Troligen vet ligorna att det går på försäkring och att Sanna bil kommer tillbaka med helt ny inredning efter 2-3 v….
 
  • Ledsen
Jonatan79
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Glöm denna tanke så löser det sig på måndag om ni är hjälpsamma, hantverkare är vana och dom har varit där och sett hur det ser ut och har säkerligen en plan om hur det ska gå till..
Så övertänk inte sådana hära saker utan överlåt det till dom som ska utföra jobbet och var förberedda på att det inte blir enkelt för er att bo för utan ni kommer att få anpassa er efter förutsättningarna..
Ja, jag ska ringa dem imorgon och höra mig för. Men oftast ger man såklart garaget, det brukar vi innan vi fick bil problem….
 
Se där @Rejäl du gillar ju att diskutera också.

Jag tror att alla frågor är välkomna på forumet. Om inte, så får du väl anmäla mig 😂

70% av mina frågor här handlar inte ens om mig (hahaha) utan vänner, föräldrar och syskon som vill ha min hjälp fast jag utger mig som att det är jag. Jag lär mig väldigt mycket. Och har nog även teoretiska frågor som hobby. Kanske därför du tror att jag har massa problem. Det har jag inte. 😉
 
Redigerat:
  • Gilla
Newgirl84 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.