A
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Plockade loss denna idag som styrt en varmvattenberedare. I mina ögon ser det fel ut eller?
 
Det ser ut som att nollan bryts och inte fasen, men det vet man ju inte innan man vet vilken färg det är på fasen. Och för att veta det måste man mäta.
 
Kan ju vara tvåfas.

Inte mer rätt för det dock.
 
Helt rätt, jag i min enfald gör exakt som man inte ska göra, utan tar för givet att det handlar om 230 V när brytaren är enpolig :surprised:
 
A
Anläggningen som den var kopplad till är sedan länge borta. Brun kabel är kopplad på grön skruv. Trodde detta var 2-polig brytare? Kan jag spara den i bra och ha lådan eller är det bara skit? ;)
 
Ptja, jag hade nog sett den som skit.
Men jag har också mycket mög redan.

Klart den går att använda om man vill.
 
Eljo gör ju bra saker men "problemet" är nog strypnipplarna som har blivit töjda och hårdnat så nästa gång sluter dom inte tätt mot kabeln.
 
  • Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
elmont skrev:
Eljo gör ju bra saker men "problemet" är nog strypnipplarna som har blivit töjda och hårdnat så nästa gång sluter dom inte tätt mot kabeln.
Strypnipplarna utgör inget problem om man enbart har krav på IP 20 på montageplatsen t.ex. en torr källare.
 
Det kan bli glipor på rätt många mm och det är aldrig bra om man utan problem kan stoppa in en 4" spik i brytarn.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.