Hej
Har en Rapid r30 häftpistol som jag behöver klamrar till. Eftersom Rapids egna är så sjukt överprisade skulle jag vilja köpa nån billigare variant. Men blir ej klok på måtten. Trots att jag försökt läsa på kom jag hem med fel klamrar från biltema. De som ska fungera är 13/6 eller 13/8. Är det någon som kan hjälpa mig att hitta motsvarande i exempelvis biltemas utbud? Eller tipsa om annat billigt fabrikat?
 
Rapid original kostar väl mellan 2,5 och 5öre per klammer beroende på inköpsställe och förpackningsstorlek, är det dyrt menar du?
 
mnemanic mnemanic skrev:
Hej
Har en Rapid r30 häftpistol som jag behöver klamrar till. Eftersom Rapids egna är så sjukt överprisade skulle jag vilja köpa nån billigare variant. Men blir ej klok på måtten. Trots att jag försökt läsa på kom jag hem med fel klamrar från biltema. De som ska fungera är 13/6 eller 13/8. Är det någon som kan hjälpa mig att hitta motsvarande i exempelvis biltemas utbud? Eller tipsa om annat billigt fabrikat?
Men Biltema ser väl ut att ha typ13 Klammer, funkade inte den?
 
Dyra? Original är ju billigare eller samma pris som biltema..
 
F fribygg skrev:
Rapid original kostar väl mellan 2,5 och 5öre per klammer beroende på inköpsställe och förpackningsstorlek, är det dyrt menar du?
Ja det tycker jag. Såklart låter det lite per klammer men ungefär hälften känns som man betalar för varumärket. Med det sagt trodde jag de var dyrare så i efterhand känner jag mig ändå lite dumsnål som nu måste tillbaks till Biltema 🤦🏻‍♂️
 
Limpdjuret Limpdjuret skrev:
Dyra? Original är ju billigare eller samma pris som biltema..
Är det verkligen så? Då är det jag som missförstått!
 
H hapazard skrev:
Men Biltema ser väl ut att ha typ13 Klammer, funkade inte den?
Det var bra du sa detta för nu när jag dubbelkollar på paketet så hade jag köpt en som hette 13 mm och inte TR 13. Så förmodligen har jag bara köpt fel typ. Tack!
 
  • Gilla
hapazard
  • Laddar…
mnemanic mnemanic skrev:
Det var bra du sa detta för nu när jag dubbelkollar på paketet så hade jag köpt en som hette 13 mm och inte TR 13. Så förmodligen har jag bara köpt fel typ. Tack!
Biltemas TR 13 är ju dyrare än Rapid i 5000pack
 
F fribygg skrev:
Biltemas TR 13 är ju dyrare än Rapid i 5000pack
Är det så? Då är det jag som lurat mig själv då... Jag vet inte vad jag fått om bakfoten men misstänker att jag kollat pris för Rapids rostfria. Var hittar du 5000-packet?
 
buyersclub.se har rapid 13/8 i 5000pack för 150spänn
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.