Hej!
Vi behöver lite färg till en vägg där vi spacklat och lagat en skada. Innan vi åkte till färghandeln så hade vi använt en färgkarta för att matcha färgen så mycket det gick. Som ni ser så gick det sådär.

Vi kan tyvärr inte måla om allt och kan inte få tag på nuvarande färgkod.. hur kan vi få den så lik som möjligt?
 
  • Vägg hörn med synlig reparation och missmatchad grå färg mot den ursprungliga väggfärgen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Går det att få bort en liten bit typ 2x2 cm med den gamla färgen, kanske skära ut lite närmast taket?
En sån liten bit kan man ta med till en färghandel så kan de skanna färgen och få fram hur de ska bryta färg för att det ska bli likadant.
 
  • Gilla
Kardan79 och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Går det att få bort en liten bit typ 2x2 cm med den gamla färgen, kanske skära ut lite närmast taket?
En sån liten bit kan man ta med till en färghandel så kan de skanna färgen och få fram hur de ska bryta färg för att det ska bli likadant.
Tror tyvärr inte det då där det verkar vara målat direkt på väggen. Men ska kolla en extra gång ändå, tack för tipset ☺️
 
Vi råkade ut för nåt liknande då färghandeln skannade färgen men det blev i alla fall mycket ljusare. Det visade sig då jag besökte dem igen att de använt fel grundkulör och resultatet blev helt fel. Kolla om det kan vara nåt sånt.
 
  • Gilla
Ai Eh
  • Laddar…
R Rhedlund skrev:
Vi råkade ut för nåt liknande då färghandeln skannade färgen men det blev i alla fall mycket ljusare. Det visade sig då jag besökte dem igen att de använt fel grundkulör och resultatet blev helt fel. Kolla om det kan vara nåt sånt.
Tusen tack för tipset!
 
D
Inget doslock som är målat?

Här du någon serviceinriktad boutique nära kanske möjligheten att låna hem scannern finns.
 
  • Gilla
Ai Eh
  • Laddar…
D Den ofrivillige klåparen skrev:
Inget doslock som är målat?

Här du någon serviceinriktad boutique nära kanske möjligheten att låna hem scannern finns.
Det var ju ett väldigt bra tips! Ska kika på det. Tusen tack!
 
Nu ett par veckor senare så kan jag säga att detta fungerade, man ser knappt någon skillnad 😃
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.