Mitt garage är skevt. Troligen på grund av att förra ägaren satte upp ett tungt, ostagat släpvagnstak på ena väggen. Taket har jag tagit bort men garaget är fortfarande skevt.

Byggt i trä på gjuten platta med härligt brunt mexitegel längs långsidorna.

Det är ca 10cm det slagit sig. Frågan är vad jag gör nu. Ska jag pressa tillbaka det utifrån eller spänna tillbaka det inifrån, hur gör jag det ena eller andra bäst? Hur låser jag sen det hela? Eller ska jag bara stoppa tillbaka händerna i fickorna och ringa en snickare?
 
Tomture61
Syns det på utsidan också ?
 
Är väggar o tak klädda inv? Menar du 10cm ur lod(!)? I vilken riktning - gaveln eller långsidan?
 
Tomture61 Tomture61 skrev:
Syns det på utsidan också ?
Jo, det syns ju om man vet vad man letar efter och har något rakt att syfta mot.
 
S Spikrätaren skrev:
Är väggar o tak klädda inv? Menar du 10cm ur lod(!)? I vilken riktning - gaveln eller långsidan?
Ja, garaget är isolerat och klätt invändigt. Japp, 10 cm ur lod. Långsidorna är de som lutar. Se bilden. Övre hörnet är ca 10 cm ut.

Sen har även plattan satt sig något så den lutar lite åt samma håll.
 
  • Lutande garage med ojämn platta, övre hörn sticker ut ca 10 cm, omgivet av grönska.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tomture61
Så det är tegelväggen som har rört på sig ?
10 cm borde synas på garageportöppningen också .
 
A
Kanske garaget satt sig(sjunkit)på ena sidan,är golv och innertak i våg?
 
Tomture61 Tomture61 skrev:
Så det är tegelväggen som har rört på sig ?
10 cm borde synas på garageportöppningen också .
japp, det gör det.
 
Handyman 1 skrev:
Kanske garaget satt sig(sjunkit)på ena sidan,är golv och innertak i våg?
både och skulle jag säga. Men det är definitivt skevt.
 
  • Gilla
Jansing
  • Laddar…
Tomture61
Om hela eller delar av garageplattan har sjunkit så har du jobb .
Enklast då är vell att leva med det eller flytspackla golvet .
Värre med en tegelvägg , är inte lika lättflyttat som en trävägg , spricker nog sönder .

Tror grundfelet inte var vad som hängt på väggen utan hur grunden / markarbetet är utfört .
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.