Hej!

Vi har nu råkat ut för när vi har varit ute på vårt bygge att snickarna tog gipsplattor från vårt bygge till ett annat bygge. De såg oss och skämtade att "nu ser ni när vi snor lite gipsplattor". Häromdagen var vi ute för att leverera material, då upptäckte vi att målaren tog en gipsplatta och använde den som arbetsbord...för ett arbete han gjorde till en kompis, dvs. inte till oss. Därefter knäckte han gipsplattan och kastade den.

Det här är nog rätt vanligt att hantverkare inte bryr sig och gör lite som de vill...men nu börjar jag bli allvarligt TRÖTT på hantverkare! Jag är trött på kommentarer från hantverkare som hävdar "att så här gör vi alltid inom byggsvängen"...hantverkare som skäller på oss när vi inte ringer och bokar tid för att komma förbi pga de måste tänka på försäkring och säkerhet.......för när vi väl bokar möte så finns inte ansvariga på plats...utan de tar antagligen hand om något annat bygge och de som ÄR på plats har byggkompisar som kommer och går...som inte har med vårt bygge och göra!!! Här verkar inte försäkring och säkerhet gälla...

Som lekman är det ibland svårt att sätta hårt mot när så kallade experter hävdar hur saker och ting ska utföras. Men om jag skulle bete mig som några av våra hantverkare så skulle jag inte ha kvar jobbet, jag skulle inte kunna hävda "att så här gör vi alltid", utan jag skulle begäras att tänka nytt...........Jag räknar dagarna till bygget är klar..........
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.