Hej!

Har tagit fram mitt brädgolv och är lite osäker på om jag ska försöka rädda det genom att ta in någon som slipar golvet eller om jag ska lägga nytt massivt furugolv över! OBS! Är medveten om att det är ett undergolv.

I hallen är det dessutom en liten yta som saknar plankor. Hur ska man lösa det isåfall?
 
  • Ett rum med ett slitet brädgolv, en svart rund bord och en dammsugare, behöver renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Delvis avlägsnat brädgolv som avslöjar undergolvet och områden utan plankor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Slitet trägolv med skador och ett område utan plankor, synliga reparationsbehov nära en skohylla och dörrposter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Där det saknas golv verkar ni ställa av er skorna uppe på skohyllan om jag ser rätt? Kanske smart att täcka med en bit plastmatta eller klinker om man orkar, då kan man ställa av blöta skor utan att skada trägolvet
 
Carro_D Carro_D skrev:
Där det saknas golv verkar ni ställa av er skorna uppe på skohyllan om jag ser rätt? Kanske smart att täcka med en bit plastmatta eller klinker om man orkar, då kan man ställa av blöta skor utan att skada trägolvet
Tanken har slagit mig också men tror inte det kommer bli snyggt då det kommer se konstigt ut mot motsatt vägg.
 
  • Gilla
Carro_D
  • Laddar…
BirgitS
Furu- och grangolv är mjuka och det blir lätt skador av skräp man drar in under skorna, för att inte tala om all smuts som hamnar i golvspringorna. Är nog inte bra nära ytterdörrar och skohyllor om man inte vill leva med antingen ett repigt och smutsigt golv eller slipa om med ett par års mellanrum.
 
Golvet ser väl ut att vara spacklat? Eller vad är det gråa?
Om det är spacklat tyder det ju dels på att det är rejält ojämnt, och dessutom lär spacklet ha förstört utseendet på trät under.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.