Vitsen med golvvärme är delvis att kunna ersätta elementet, men om du har tillräckligt kan jag inte svara på.
 
Jag skulle bli förvånad om inte 400W räcker för att hålla värmen i 5.5 m2 trots dålig isolering.

Jag kollade på EBECOs hemsida.
Dom rekomenderar själva just den produkten du valt för ditt fall. Se bifogad bild.
Ring och prata med EBECO om du känner dig osäker.

Förresten, om du ändå håller på och röjer i badrummet kanske du kan få till lite isolering i väggarna?

Lycka till!
 
  • Ebecco.JPG
Nej, väggipset är redan på plats och jag orkar inte isolera mera. Dessutom är badrummet så litet så det är trångt ändå. Men tack för tipset.

Om man nu bestämmer sig för att ta bort ett värmeelement, kan man göra det själv eller måste jag ha hit en rörpulare för det jobbet? :-?
 
Ett förslag, ersätt elementet med en handdukstork. Då får du både värme och torra handdukar.

Tompa
 
Marlon Brando skrev:
Om man nu bestämmer sig för att ta bort ett värmeelement, kan man göra det själv eller måste jag ha hit en rörpulare för det jobbet? :-?
Det kanske finns lurigare fall, men jag har tagit bort ett element och det var busenkelt. Jag tog bort rören som grenade ut till elementet och skruvade i pluggar istället.
 
Den väsentliga skillnaden när ett proffs tar bort ellementet är att de kan göra det utan att tappa ur vattnet ur systemet. Dom har ett verktyg som kan frysa vattnet inne i röret så att det blir en ispropp. Sedan är det bara att skruva brot ellementet och plugga.

Finessen med att inte tömma är att då slippr man få in nytt syrerikt vatten som påskyndar korrosionen i ledningarna.
 
Är det någon som vet hur man kan göra för att försöka laga ett vattenelement som inte fungerar?

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.