Hej!

Vi plockade bort boaseringen i ett sovrum på 8 m2 och insåg att föregående ägare inte sågat ur för den ganska dyra ekparketten vilket nu lämnar ett mellanrum som inget klackfoder kan täcka.

Det finns däremot kvar nästan 2 m2 golv i kartong, kan man räkna med att det bör räcka för att fylla ut nuvarande golv till normal rörelsemån från vägg?

Att köpa ett nytt i 1000 kr/kvm-klassen kändes inte helt lockande om det kan göras gratis.
 
Om det är klickparkett du avser så behöver ju hela golvet plockas om för att du ska nå ut mot väggarna.

Om jag inte tänker helt fel så behöver du en ny planka i varje rad för att täcka den nya bredden + en helt ny rad för att täcka den nya längden.

Du får helt enkelt räkna.
 
mexitegel mexitegel skrev:
Om det är klickparkett du avser så behöver ju hela golvet plockas om för att du ska nå ut mot väggarna.

Om jag inte tänker helt fel så behöver du en ny planka i varje rad för att täcka den nya bredden + en helt ny rad för att täcka den nya längden.

Du får helt enkelt räkna.
Tack för svar! Ja precis, det är klick. Det var lite så jag tänkte, det måste bli maximum-behovet men antar med lite pusslande så borde det gå att maximera radlängderna med det som redan är kapat mot vägg.

Då återstår väl bara att hoppas alla delar håller för demonteringen :seenoevil:
 
Tänk bara på att brädskarvarna behöver vara förskjutna minst 500mm mellan varje rad och att ändbitarna inte är kortare än 100mm.
 
  • Gilla
Mange_c
  • Laddar…
Det gick precis. Tyvärr vart det omöjligt att hålla en bra förskjutning på skarvarna så drog lite lim där det blev så.
 
  • Nylagd parkettgolv med ojämna skarvar där lim använts på vissa ställen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
RoTe och 1 till
  • Laddar…
Blev väl bra det där (y).
 
  • Gilla
Mange_c
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.