Visserligen har jag lagt in rör för framtida tåt-dragningar för TV etc till sovrummen men tåtarna är inte dragna.
Vad kan jag göra så att min lilla transistorradio i övervåningen funkar utan störningar? Lyssnar alltid på radio när jag sitter vid datorn (övervåningen) och irriterar mig våldsamt.

Använd datorns högtalare säger ni naturligtvis ...:eek: ... men jag älskar att leka med spel på internet och då funkar inte datorns radio på alla program ...

Se här - det finns EN nackdel med stenhus!
 
Testa att tvinna på en bit FK eller liknande på antennen .. Kan fungera , annars om radion har uttag för extern antenn kan sätta upp en antenn för avsedda frekvenser utanpå fasaden o dra en kabel till radion.
 
DjAlbert skrev:
Testa att tvinna på en bit FK eller liknande på antennen .. Kan fungera , annars om radion har uttag för extern antenn kan sätta upp en antenn för avsedda frekvenser utanpå fasaden o dra en kabel till radion.
Hm ... vad är FK för nåt?
Räcker det med att fästa den där FK-tåten på parabolantennen ... ?
F'låt ... men sån't här är inte precis min starkaste sida ... :rolleyes:
 
FK är kabelsorten som man använder för matningen till alla vägguttag och strömbrytare. de vanligaste färgerna är gul-grön, blå och brun ca 3mm i diameter.

/Håkan
 
Vanlig enkelisolerad kabel , sån man drar innuti elrör .

Du kan ta en sån , eller en vanlig högtalarkabel om du så vill. Bara du har skalat den så metallen/kopparn ligger an mot antennen , och Ja , Du kan dra den till parabolen , fast fäst den i stativet till parabolen , inte i själva tallriken , för om den är lackerad kan färgen sätta stopp för kontakten .
 
OK - tack för hjälpen ... det blir att klättra högt upp på gaveln för att nå parabolen ...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.