Finns ju flera trådar om radio i badrummet här på forumet, men finns det någon som har några tips på var det finns att köpa. Har ju hittat marina högtalare, men själva radiodelen hittar jag inte. Vill helst ha fjärrkontroll, men går ändå bra med panel i elarmaturen.

Någon som har tips?
 
Hallå

Vad tror ni om att ställa in en vanlig cd-reciever i ett badrum. Vårt badrum är rätt stort nästan 16 kvm och har bastu och dusch .... pallar en vanlig stereo fukten som uppstår vid dusch och bastu?

//Mikael
 
den såg ju helt klart intressant ut :) bra tipps
 
Jag kör med Tivoli-audio och ¨mitt badrum blir som en ångbastu när jag krämar på med takduschen, -inga problem.

Det där med marint bruk tror jag är mambo-jambo, ok om man ska ha den i en båt där det skvätter saltvatten och så, men i ett badrum naaee.

Farsgubben slängde in ett par vanliga bilhögtalare när han byggde bastun -81, dom funkar lika fint idag och bastun används i snitt två dagar i veckan (och har så gjort sedan 81)
 
coolone skrev:
Hittade den här, tror faktiskt detta kan vara ett alternativ.

[länk]
Små högtalare brukar ju inte låta nåt vidare, men med modern teknik kanske.
Trevlig design i alla fall.
Öppet köp är ju tyvärr inte så öppet nu för tiden, borde heta oöppnat köp :) (dvs. oöppnad förpackning gäller) annars vore det ju bra att kunna testa.
 
Jag kör med Squeezebox Classic (inne i badrummet) -> T-Amp stärkare (liten sak som enkelt göms i ett skåp) -> högtalar växel (i samma skåp) till badrum och tvättstuga, högtalarna i badrum är ett par inbyggnads marin högtalare modell sony från Netonnet. Dock har jag ej inhandlat högtalare till tvättstugan ännu men kablarna är dragna.

Tilverkade egna högtalar "vägg uttag" att fästa i vanlig apparatdosa mha en enkel täck bricka och terminaler från Biltema...blev klockrent.

Bara mina "två cent" :)
 
Jag tänker mig att ha 6 högtalare i Bastu/Badrum... 2 marina inne i bastun och sen 4 mindre inbyggda i taket i badrummet.
Sen blir det en vanlig förstärkare som ställs i omklädningsrummet naturligtvis då med nätverksanslutning så att jag kan streama musik från min server.
 
Har beställt nu från Kjell&co, återkommer med recension efter montering. Hade varit smöget med nätverk, men i en dusch känner jag att det blir lite overkill. Får se när man bygger bastu/relax om man satsar på det då!
 
Är ju inga pengar och det mesta har jag redan hemma, - marinhögtalare då
 
När det gäller "normalstora" badrum/bastu/relax" så är det inte så viktigt med antal högtalalare, du har i regel också ganska hårda material som kakel/klinker på golv/vägg och en helklädd bastu med trä och kanske glasdörr/fönster.
Jag gjorde det enkelt och kopplade in en högtalare i bastun nere vid golvet under lavarna och den andra i ett hörn utanför i dusch/relax. I bastun kan du inte höra vart ljudet kommer ifrån. Det blev ett par billiga för hörnmontage http://www.kjell.com/?item=26340&path=470000000,494500000
Förstärkaren (en gammal Sony SurroundReciver) står i ett annat rum i källaren tillsammans med de andra datorprodukter. Den matar även andra högtalare i källaren.

Redigerat: klippte in fel länk.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.